• viseversa

Barnvakt.

Åk iväg ni. Dock hade jag inte lämnar 4 barn med en person så länge. Speciellt inte då dom är så små. Det är tungt och kanske bryter din mamma ihop. Hon känner inte barnen som ni gör och två dygn ensam med 4 barn är slitsamt. Får hon något som tack för att hon gör detta för er? Finns det ingen annan som kan ställa upp också så hon slipper dra hela lasset ensam.

• viseversa
    Glinda från Oz skrev 2017-07-09 09:26:13 följande:
    Tror du ts mamma bröt ihop jämt och ständigt då ts och hennes eventuella syskon var små? Om inte varför skulle hon göra det nu?
    Ts kanske inte hade 3 syskon i nära ålder. Sen blir man äldre. Min sambos mamma har själv 4 barn men skulle aldrig orkat våra då 4 barn själv en helg. Min mamma träffar mina barn MASSOR. Flera gånger i veckan och hon känner dom utan och innan men hon skulle inte klara av alla 5 ensam en hel helg. Hon kan på sin höjd ta 2(dom äldsta) det var bara ren tur att barn nr 5 ville ut 00.00 på natten och mamma då hade kommit till oss 2h tidigare och vi hade hunnit lägga barnen och dom alla sov. Hon hade inte klarat av 4 barn själv med middag läggning och allt annat runt omkring. Jag skulle inte känna mig trygg med det. Men jag känner ju inte ts mamma såklart. Men jag vet vilket slit det är
    med 4 barn tätt. Jag har själv haft det. Och har nu dessutom 5 barn. Ska vi ha "egentid" en helg måste vi ha minst 2 barnvakter.
Svar på tråden Barnvakt.