• sedärja

"Mensvärk" vid nidblödning?

Hej! Jag har BIM imorgon/övermorgon och igår kväll fick jag en liten liten liten blödning. Hade haft mensvärk hela dagen och trodde därmed att mensen var på g. Jag brukar blöda väldigt rikligt de två första dagarna och har inte blött något mer sedan pytteblödningen igår kväll. Idag är mensvärken kvar, om än lite bättre. Jag fick aldrig någon nidblödning när jag väntade min son och vet inte om man kan få "mensvärk" i samband med den? Låter det ens rimligt att få en nidblödning så nära inpå BIM?

• Svar på tråden "Mensvärk" vid nidblödning?
  • EpicNurse

Nej det låter orimligt med nidblödnibg så sent...

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Snuttis2

Ingen kub blödning men en mindre blödning vid bim är i inte ovanligt alls vid graviditet! Du får ta ett test o kolla om mensen inte dyker upp!

• sedärja

Tack för era svar! Verkar ha räknat fel på BIM som infaller först imorgon. Fick alltså blödningen på ÄL+8, i så fall BIM-6. Tror jag haha. Mer troligt att det var en nidis då?

• cara84

Hej jag har bim imorgon men för 2 dagar sen så fick jag en brun/röd flytning som höll i sig till igårkväll och nu molvärk, låter suspekt... Någon som vet om det kan ha varit nidblödning eller nåt sånt ? Mår illa, trött och har ont i höger sida av blygbenet och upp mot höften, jag har aldrig så vid mens..

• Nykär15
    sedärja skrev 2017-07-09 12:00:46 följande:

Hej! Jag har BIM imorgon/övermorgon och igår kväll fick jag en liten liten liten blödning. Hade haft mensvärk hela dagen och trodde därmed att mensen var på g. Jag brukar blöda väldigt rikligt de två första dagarna och har inte blött något mer sedan pytteblödningen igår kväll. Idag är mensvärken kvar, om än lite bättre. Jag fick aldrig någon nidblödning när jag väntade min son och vet inte om man kan få "mensvärk" i samband med den? Låter det ens rimligt att få en nidblödning så nära inpå BIM?

Nidblödning kommer inte så sent, den sker när ägget fäster. Har haft det två gånger, runt ÄL+4-6 och har inte haft mensvärk i samband med dem. Den första var sparsam och kanske som en 5-krona i storlek. Den sista jag hade nu i denna graviditet kom redan på ÄL+3/4 och varade från och till under två dagar, fick ha trosskydd. Klarrött blod, inte brunt. 
Svar på tråden "Mensvärk" vid nidblödning?