10 månaders föredrarpappan
Jag har varit hemma på heltid med min son som är 10 månader. Aldrig varit iväg mer än ärenden ibland på Max ett par timmar under hans liv. Han och jag samsover. Pappan i annat sovrum. Väldigt engagerad pappa när han inte jobbar.
När pappan är hemma efter jobbet och på helgerna (och nu semestern) så vill han vara mest hos honom.
Står vi brevid varandra så sträcker han upp armarna och gnäller och vill upp till pappas så fort han ser honom (vare sig vi e hemma eller nån annanstans) Han får massa pussar så fort han frågar. Mig blir det pussar ibland, och ibland en smäll :/
Jag kan ha han i famnen och pappa går förbi, då skjuter han bort från mig och vill baaaara till pappa. Så gör han typ aldrig mot mig om han är hos pappan och ser mig.
Han har senaste månaden även börjat gråta när pappa går till jobbet. Och överlycklig när han kommer hem och klänger efter. Han blir ibland överlycklig bara pappa kommer ut från toaletten och vill direkt upp i famnen.. Men jag får typ ett "Tja" om jag varit iväg...
Jag trodde typ den här åldern skulle visa lite mer separationsångest mot den som varit hemma (han hade lite runt 7-8 månader, men inte som med pappan nu..) Han protesterar aldrig med mig och vi har kul och han tyr sig till mig annars, men när vi båda finns tillgängliga märker jag att han alltid vill upp till pappan och bäras omkring...
Borde jag fundera på det här eller bara släppa det?
känner typ att jag måste få höra andras tankar