Min 10-åring kissar på sig
Jag har en dotter som är över 10år, hon blir snart 11 som kissar på sig ofta.
Oftast blir hela trosorna blöta och lite av byxorna, sällan kissar hon ner sig helt fullständigt.
På nätterna kissar hon ner sig fullständigt. Inte varje natt men ganska ofta.
Jag har köpt ett kisslarm till henne, men hon kopplar bort det i smyg.
Detta för att hon inte vill att vi ska märka att hon kissat på sig, för hon vill inte behöva duscha.
Hennes urin luktar väldigt mycket, orsaken till det är bakterier i urinet, men läkaren vill inte behandla detta då dem tror att dessa bakterier håller andra dåliga bakterier borta.
Vi har varit vid läkare, fått medicin mot förstoppning. Det hjälpte inte alls.
Användigt klyx det hjälpte inte alls.
Fått svindyra piller som ska användas till kvällen, de hjälpte inte alls.
gjort flödeskoll, Ultraljud på kissblåsan mm.
Läkaren säger att de kan inte göra mer, så nu är det "upp till oss" typ. För de vet inte vad som är felet. Mer än att hon troligen är "lat" vilket faktiskt tyvärr stämmer.
Hon har fått kiss schema, men följer inte det. Hon ljuger om att hon har varit på toa och kissat, fast hon inte har när vi säger till.
Tex om vi ska åka bort säger vi att alla måste gå och kissa, då säger hon att hon har gjort det för att sedan kissa på sig i bilen. För att hon ljugit om att hon kissat för att hon inte "orkat gå och kissa"
Samma sak när hon ska åka hem från skolan, nästan varje dag är det kiss i trosorna. Hon har lovat att kissa innan hon åker hem, men gör det oftast inte. Så det blir kiss i trosorna då bussresan är lång.
Hon gömmer gärna sina underkläder och byxor om hon har kissat på sig så vi inte ska märka detta.
Eller som nu. Jag känner på doften att hon har kiss i trosorna (det luktar väldigt)
hon säger att det inte är kiss i trosorna.
Jag ber henne visa mig sina trosor, hon hävdar bestämt att det inte är kiss i trosorna. Hon tar fram trosorna och säger att det inte är kiss i dem, hon håller i dem.
De är dyngsura av kiss, ändå hävdar hon att de inte är kiss. Tills jag tar på dem och säger att det är kiss i hela trosorna. Då blir hon förbannad och skriker "JAJA jag ska gå och byta... "
När jag frågar varför hon inte bara byter och tvättar av sig när hon märker det själv, säger hon att hon inte vill, att det är jobbigt.
Det är frustrerande att försöka få ett barn att bli kvitt med sina kissproblem när denna inte vill sammarbeta. Jag vet inte heller vad jag ska göra för att lösa detta Någon med några tips och råd?
Känner mig helt misslyckad.