• Anonym (en arbetskamrat)

bilder

Hej ja jag jobbar som vaktmästare på ett äldreboenden. Singel är jag så till låter att titta in på nakengalleriet ibland. Bläddrar igenom och till min förvåning såg jag bilder på en kvinna som jobbar där jag jobbar. Visar hela sig gör hon. Nu vet jag inte om hon sätt ut bildens eller någon annan. Ska jag säga något till henne eller bara låta det vara?

• Svar på tråden bilder
  • Man 78

Ser ingen som lägger ut bilder med ansiktet synligt i de trådarna?

• Man 78

Men som svar på frågan så kan det ju vara snällt att säga till kanske?

• Ben66

Du kan väl börja med att fråga om hon vet vad Familjeliv är för någon sida?

Om det inte är hon som lagt ut bilderna vill hon säkert veta att de finns här.

Om hon har gjort det så vill hon säkert få uppskattning.

Ja det är ju inte här i familjeliv som jag set bilder utan i en sida som heter nakengalleriet

• Anonym (Häpp)
    CitronTulo skrev 2017-07-10 11:34:19 följande:

Vad skulle ditt syfte vara med att berätta det för henne?

Om någon lagt ut bilderna mot hennes vilja så är det straffbart. Om det verkar som om nån annan lagt ut bilderna skall du säga till henne. Ett bra sätt är att sätta upp en anonym mailadress och skicka en länk till henne:

Typ:
    "Hej, jag såg dessa bilder på dig, är det verkligen ok att de ligger där?"

Mitt syfte och säga något till henne var om hon själv lagt ut dom. Men även det kunde bil fel. Om hon nu lagt ut dom själv och tror att ingen bekant skulle s dom

Sända anonym till henne och fråga där menar du?

• CitronTulo
    Anonym (en arbetskamrat) skrev 2017-07-10 11:52:24 följande:

Mitt syfte och säga något till henne var om hon själv lagt ut dom. Men även det kunde bil fel. Om hon nu lagt ut dom själv och tror att ingen bekant skulle s dom

Antar att man är medveten om risken att någon man känner kan se om man lägger ut sånt, men hade blivit väldigt generad om en kollega frågat om dem om hen sätt dem!
    Men såklart hade man velat veta om någon annan olovandes lagt ut dem..
    Jag hade nog frågat om det var en tjej som jag umgicks med, men om det bara var någon som jag "kände igen" så hade jag faktiskt struntat i det! Om det inte är något som pekar i motsatt riktning så hade jag nog antagit att hon lagt ut dem själv. Och självklart så hade jag inte berättat för någon annan på jobbet att jag set dem..
  • Anonym (Clickbait)

Hela TS låter mest som ett clicknait...ett försök att dra trafik till en sunkig sida.

Svar på tråden bilder