Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Sjukt ledsen över mina tänder

Psykisk ohälsa är nog att ta i lite men jag såg ingen annan rubrik som passar bättre. Moderator får flytta tråden vid behov.

Jag har jättefina tänder till utseendet och jag tar väldigt väl hand om dom men pga en tandläkare som jag hade förut så är fyra tänder förstörda nu. Den tandläkaren la på kronor på fyra tänder och en tand har rotfyllts, en har ersatts med ett implantat och en tredje ska ersättas med ett implantat nu och den fjärde verkar okej för stunden men det kan ändras med tanke på allt som har gått fel med dom andra tänderna han "lagade".

Nu i dagarna ska jag dra ut en tand för att sen få implantat och jag är så sjukt ledsen över att det har blivit så här när jag gör allt för att ta väl hand om tänderna. Jag vet att det finns betydligt mycket värre saker som kan hända och att barnen svälter i Afrika men jag är ändå ledsen över mina tänder. Finns det någon här som känner igen sig och vill utbyta erfarenheter och peppa varann lite?

• Svar på tråden Sjukt ledsen över mina tänder
  • Anonym (Ledsen)
    Gugggirluff skrev 2017-07-10 18:50:33 följande:
    "Lagade" tandläkaren felfria tänder?
    Dom var inte helt felfria utan hade lagningar som han påstod kunde få tanden att eventuellt spricka så kronor skulle göra så att tänderna inte sprack. Men jag tvivlar starkt på att 3 av 4 tänder hade spruckit om kronorna aldrig hade lagts på och 3 av 4 är ju förstörda nu.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (E) skrev 2017-07-10 18:54:15 följande:
    Klart du får vara ledsen över dina tänder, 
    Hur kunde det bli så fel med den förre tandläkaren och har du anmält det? 
    Om det beror på att tandläkaren gjort fel borde du få ersättning. 
    Hoppas iallafall att du kommer få all hjälp du behöver och att det här får bli ett gammalt tråkigt minne bara.
    Den tandläkaren påstår att det inte är hans fel men han har kompenserat mig med pengar. Men det hjälper ju inte så mycket när en tand efter den andra måste rotfyllas eller få implantat. Det är ju väldigt tråkigt att inte ha sina egna tänder kvar plus att risken finns ju alltid att implantaten inte funkar för resten av mitt liv. Vad händer då liksom? Plus att det är mycket oro och många tandläkarbesök när tänderna måste dras ut, rotfyllas och implantat ska opereras in.

• Anonym (Ledsen)

Jag hade inte amalganfyllningar utan vita fyllningar. Hur djupa dom var vet jag inte då det nu är 10-15 år sen kronorna las på så jag minns inte hur det såg ut. Men jag tvivlar på att 3 av 4 tänder hade spruckit på den här tiden om jag inte hade haft kronor och 3 av 4 är ju förstörda nu. Visst, jag har tur som kan lägga ner en förmögenhet på mina tänder men det betyder ju inte att det är kul att ha förstörda tänder eller att behöva lägga mycket pengar på tänderna som istället hade kunnat gå till så mycket annat.

Svar på tråden Sjukt ledsen över mina tänder