Litar inte på min fru, vad ska jag göra?
Jag och min fru har varit knappt 1 år, tillsammans i 6. Vi har hft våra issues, jag mer tydliga än hon. Men vi har alltid kunnat prata med varandra och hjälpa varandra att växa i relationen. Det är utan tvekan den bästa relationen jag haft. Men några saker gnager i mig. Jag lider sedan gammalt av dålig sjävlkänsla så jag antar att detta kan bero på det, känslorna alltså, men jag vet på nåt sätt att det inte bara är mina egna hjärnspöken. För en tid sedan var min fru på en konsert med en artist hon gillar mycket och hon berättade när hon kom hem att han pratat med henne, gett henne komplimanger och så. När hon beskrev vad han sagt var det rätt uppenbart att han raggade på henne. Till saken hör att min fru levt ett ganska utsvävande liv som ung. Med många män och tillfälliga föebindelser. Något i just den här historien fick mig att rygga till. Som om hon inte, trots att hon till synes var ärlig med vad som hänt, faktiskt inte berättade allt. Dagen efter träffade vi upp en nära vän som var med på konserten som ställde massa frågor tilll mig typ: "hur kändes det att "artisten" raggade på din fru etc etc. Min fru var undvikande och jag tog lite illa vid mig. Sen såg jag, av en slump, ett meddelande från min fru till sin kompis, där hon skrev "du säger fan inget om du vet vad". Nu kan jag inte sluta tänka på att det faktiskt hände nåt den där kvällen. Tankarna växer och jag kan inte släppa det. Vad fan ska jag göra?