Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Startar en fortsättningstråd nu när bebisarna börjar titta ut!
Välkommen hit
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-11 15:44
Test
Idag är det riktigt tråkigt väder här hemma så vi passar på att bara mysa inne idag :) tänk vad tiden går, nu börjas de snart rullas runt och smakportionerna står runt hörnet och väntar :) bjuder på en liten bild från en glad tjej i hoppgungan :)
I fredags var ju jag på skiktröntgen pga det onda jag haft i magen. Imorse stod svaret i min journal på vårdguiden. Det är ju lite på egen risk man läser där, men blev rejält lättad när det stod att det inte fanns några elakartade förändringar.
Har ju haft hemska tankar det senaste och riktig dödsångest på kvällar och nätter, inte tänkt på annat.
Dock var det ju en riktig gottepåse av andra saker och ska få komma till både kirurg och gyn, så troligtvis blir det väl en eller fler operationer.
Jag hade en 19x10 mm stor gallsten, en 20 mm stor cysta på höger äggstock, ett rectusdiastas på 50 mm (delade magmuskler) och ett litet ljumskbråck på höger sida..
Idag rullade vår lilla räka från mage till rygg för första gången! Hon har inte haft mycket chans att direkt träna då hon hatar att ligga på mage, hon tränar desto mer att försöka rulla från rygg till mage :D
Jasså är det dags nu för hoppgunga:)
Är du med på insta? Jag har väl inte dig? Känner inte igen bilderna ... jag har ju insta med pojkarna här :) .....känns skoj när du gillar dela med dig av bilderna
Ja summerchild...mycket skit är det, men samtidigt är det ju saker som inte är så farliga, så det känns skönt. Men är rätt trött på sjukhus faktiskt....
Har du tagit bort gallsten?
LeyasMamma, vill gärna följa dig på insta också! För det gör jag inte tror jag...?
Ja summerchild...mycket skit är det, men samtidigt är det ju saker som inte är så farliga, så det känns skönt. Men är rätt trött på sjukhus faktiskt....
LeyasMamma, vill gärna följa dig på insta också! För det gör jag inte tror jag...?
När graviditeten gav mig 0 utfall detta år så jag avvaktar...dom sa tvärtom att graviditeten skulle förvärra den. Jag ber om att slippa op för vem ska ta hand om lillen när jag gör det å sen om det går snett. Jag litar inte på nån att ta hand om min son. Inte ens pappan. Han är dessutom knappt hemma. Mkt hos sig själv men det är inte slut lr så... jag har släppt honom fri kanske :(
Idag har vi varit på 4:a månaders kontroll.
Allt såg bra ut och Saga va 66cm lång och väger 8320gr. En redig liten tösabit :D Hon har lyckats rulla både från mage till rygg och tvärt om några gånger nu.
Hur ser era barns huvuden ut? Saga är lite inatt i ena sidan vilket gör att hennes skallben är snevridet, så det kämpar vi med nu att försöka rätta till, men inte lätt då hon inte vill ligga allt för mycket på mage. Så har börjat med en pandakudde till henne då hon enbart vill ligga på ena sidan när hon sover... på dagarna så försöker vi ha henne sittandes så mycket som möjligt och på mage kortare stunder.
Idag har vi varit på 4:a månaders kontroll.
Allt såg bra ut och Saga va 66cm lång och väger 8320gr. En redig liten tösabit :D Hon har lyckats rulla både från mage till rygg och tvärt om några gånger nu.
Hur ser era barns huvuden ut? Saga är lite inatt i ena sidan vilket gör att hennes skallben är snevridet, så det kämpar vi med nu att försöka rätta till, men inte lätt då hon inte vill ligga allt för mycket på mage. Så har börjat med en pandakudde till henne då hon enbart vill ligga på ena sidan när hon sover... på dagarna så försöker vi ha henne sittandes så mycket som möjligt och på mage kortare stunder.
Samma med Lucas. Har ni också varit till sjukgymnast pga det?
Vi har varit, och enligt sjukgymnasten är pandakuddar tyvärr värdelösa när det gäller att motverka och åtgärda detta. Jag hade tänkt köpa en, men det fick bli en annan specialkudde istället.