• Anonym (Oddfellow)

Kan någon förklara vad det innebär att ha "känslor" för någon?

Tror inte jag haft såna utöver bara trivas och ha kul med nån?

Men har nu träffat en tjej några gånger under ett par veckors tid sista veckorna som är jättesöt och smart. Vi har skönt ihop och sjuk humor båda två. Men nu har samma grej hänt som med den förra tjejen. Tror hon vill mer och letar någon typ av svar samtidigt som hon agerar kyligt? Lätt att märka sånt på tjejer hur de ändrar personlighet för att något besvärar dem...

Vet liksom inte vad jag ska säga annat än att hon är en rolig person att umgås med men jag behöver inte henne eller saknar henne när vi skiljs åt, vilket inte är samma som att  jag aldrig vill träffa henne igen..det är möjligt men jag kan liksom inte forcera saker som inte kommer naturligt.

Känner aldrig att jag behöver andra som vänner eller tjejer jag träffat vilket många finner konstigt:)
    Tillhör nog bara en sån som trivs med att vara själv och pyssla med mitt. Lite svårt att förklara?...

Så vad är det som inte infinner sig som andra verkar sträva efter i varje möte?

• Svar på tråden Kan någon förklara vad det innebär att ha "känslor" för någon?
  • Anonym (Relation)

Inte konstigt tycker jag, det är ett fåtal människor som man kan tänka sig att inleda en relation med även fast man gillar dem som personer.

• Anonym (well)

Tror att det har betydelse hur gammal du är? Fler unga killar som vill ha det som du, kanske?

Medan tjejer har fått inpräntat att de bör sträva efter romantik och förhållande, och mycket inom populärkulturen handlar om att kvinnor ska bekräftas utifrån. 

Om du inte bekräftar henne och vill träffas och ringas och säga att du fått känslor, så är risken stor att hon känner sig dissad och tar det personligt.

Synd! För jag tycker din inställning är ganska sund, faktiskt, även om jag är tjej. Men tror att det ändrar sig en del med åldern. Varför? Biologisk klocka, även för män? Bekvämlighet, skönt att slippa jaga hela tiden för att "ha någon", främst sexuellt? Ekonomi...?

• Meriall

Har du aldrig varit kär? För det är ju det som saknas. Du har alltså inte känslor för tjejen även om du gillar och trivs med henne.

• Anonym (Konstigt)

Du kanske har en diagnos?

Svar på tråden Kan någon förklara vad det innebär att ha "känslor" för någon?