• lillaliiisa

    Singel efter 30. När och var träffade du din partner?

    Jag är 30 år och nybliven barnlös singel. Känns som att alla gifter sig och bildar familj och jag är ensam kvar och får börja om på ny kula.

    Ni som träffade era partners sent - hur gamla var ni? Hur gick det till? Hur slapp ni stressen?

    Kom gärna med lite solskenshistorier och pepp i singelmisären. Tack!

  • Svar på tråden Singel efter 30. När och var träffade du din partner?
  • bebis2018

    Jag valde att lämna mitt sex år långa förhållande förra året, då var jag 32. Efter en månad träffade jag min nuvarande sambo på instagram/badoo. :) Bästa jag gjort att lämna. Jag hade sån ångest och panik över att alla gifte sig o skaffade barn, men samtidigt ville jag inte gifta mig eller skaffa barn med han som jag levde med. Han misshandlade mig psykiskt. Så jag valde och lämna och hellre leva ensam och barnlös, men det ändrade sig snabbt. Nu är jag sambo med en fantastisk man som jag planerar familj med och vill gifta mig med. Det kommer helt enkelt när man minst anar det! :)

  • KarinIngrid

    Jag var 34 och min sambo 38
    Vi träffades i en kör av alla ställen!
    Nu 4,5 år senare har vi en 2-åring och en liten i magen :)

  • cloud

    Har haft en rad kortare (1-2 år) relationer efter 30 år. Här är träffpunkterna + spontana associationer

    31 år: arbetskamrat till mamma. F d Fröken Sverige deltagare
    33 år: genom friidrotten. Raggade upp henne efter en tävling. Hon är landslagsstjära nu
    35 år: på nyårsfest. Jag var för en gångs skull full
    37 år: på psykologprogrammet. Samborelation
    40 år: Tinder. Kort och stormigt

    Rätt varierat, hittar ingen röd tröd.

  • Rödtjärnens Anna

    Jag jobbade extra på en folkpark, dit kom ofta en kille som jag tyckte verkade söt och trevlig. Vi tittade på varann i flera år och en kväll pratade vi, bytte namn och bostadsort. Sen kontaktade vi varann, gick på en dejt och så var det kört... Han var lika härlig som han såg ut. Då var jag 36 och han 34.

    Var inte så stressad över familjebildandet, utan det fick komma om det nu var meningen. Ingen av oss hade barn sen tidigare, men är mycket barnkära..

    Nu har vi varit ihop i 3,5 år, är förlovade med planer att gifta oss nästa år och väntar vårt första barn i dagarna. För mig började livet efter 35, så det är inte för sent än.

  • lillaliiisa

    Tack för att ni delar med er och peppar. Det hjälper verkligen! Fortsätt gärna fylla på. Jag blir så glad av att läsa det ni skriver.

  • isolande

    Jag gjorde slut på en 4 år lång relation när jag precis fyllt 30. En månad senare träffade jag min man på Spraydate och 10 månader senare var jag gravid med första barnet. Är 38 nu, gift och 2 barn :)

  • riboflavin

    Jag var 33 när jag lämnade ett 10 år långt förhållande bakom mig. Jag var verkligen inte stressad över att hitta någon ny, snarare tvärtom.

    Jag träffade min nuvarande sambo knappt 6 månader senare, här på FL av alla ställen.

    Barn och giftermål har jag fortfarande inte bråttom med, händer det så händer det. Vi skaffade hund ;)


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Singel efter 30. När och var träffade du din partner?