• Anonym (......)

Skuldsanering?

Vilka här har haft skuldsanering? Varför hamnade ni där?

• Svar på tråden Skuldsanering?
  • Anonym (Tufft)

Jag har skuldsanering. Har 2.5 år kvar

Hamnade där delvis pga en dum bostadsaffär.ja förlora en del. Sen fick ja massa pengar och inte kunde hantera dom ja va så dum!!! Handla över mina tillgångar. Är så glad för denna möjlighet! Trodde aldrig vi skulle få det!

• Anonym (L)

Tror att det är svårt att få det.

• Anonym (bella)

Jag har skuldsanering, för att mitt ex som misshandlade mig, lämnade mig med stora skulder som jag inte visste att jag hade. (han stal min post bla)

• Anonym (God man)

Är god man för en som har det. 
    Levt över sina tillgångar, inte haft respekt för andras tillgångar. Eller extremt dåligt ekonomiskt sinne, är väl det snällaste man kan säga om orsaken...! Nu finns även hälsoskäl till det, därför har personen fått god man.

• elmadumle

Vi har skuldsanering jag och mannen. Det har varit många långa år med lotto om vilka räkningar som ska betalas, vilka som får vänta, lån och krediter för att hålla sig flytande, man hamnar i en ond cirkel. Till slut brister allt och det brakar rejält. Löneutmätning i några år innan vi sökte skuldsanering, de beräknade att vi gjort vad vi kunnat de senaste åren att reda ut situationen, sålt vad vi kunnat, och vi skulle inte kunna betala tillbaka allt inom 15 år och blev därför beviljade skuldsanering.

Svar på tråden Skuldsanering?