Fula människor?
Har alltid funderat över varför fula människor alltid är tillsammans med fula människor. Har de en annan standard, eller tar de vad de får? Vad tror ni?
Har alltid funderat över varför fula människor alltid är tillsammans med fula människor. Har de en annan standard, eller tar de vad de får? Vad tror ni?
Jag har alltid funderat på varför vissa är så elaka dömande och korkade. Men nu kan jag ju fråga dig det eftersom du är en sån människa. Såå varför är du så elak dömande och korkad??
Så du anser dig vara snygg då?
De gillar det utseendet och därför har de det själva och har en partner med sånt utseende? Personligen tycker jag de flesta modeller inte alls ser bra ut.
Oj försökte du med en förolämpning där. Vad gullig du är. Du är ändå elak korkad och dömande. Haha idiot
På vilket sätt menar du ful då? Syftar du på tex övervikt, påsar under ögonen, glåmig hy etc så kan det ju bero på livsstil och då har de kanske samma sådan om de är ett par. Menar du mer tex anletsdrag så tänker jag att det är så individuellt vad man gillar. Svårt att säga att något är direkt fult. Utveckla gärna :)
Det gjordes faktiskt en studie om det här förut. Vet inte vad den hette, men du kan säkert hitta den med en snabb google search.
Resultatet visade att ifall man kunde lägga alla kvinnor och män på en skala från mest attraktiv till minst attraktiv (utgick endast från heterosexuella par och innefattade inte bara utseende, utan också arbete, intelligens, personlighet osv), så skulle männen i toppen söka sig till kvinnor i toppen, de i mitten söka sig till de i mitten osv. Det beror på flera faktorer, så som att den i toppen kan välja vem som helst, så hen väljer den som också är i toppen. De längre ner skulle gärna vilja välja någon från toppen, men de är rädda för att bli avvisade, och siktar därför lägre för att undvika det. Om skalan är från 1-10 så skulle en person med 5 "attraktionspoäng" närma sig en person mellan 4-6. Det handlar också om att personen vill känna att den räcker till, och vill därför inte sikta för högt för då kommer hen hela tiden behöva bevisa sig själv och kan aldrig leva upp till sin partners nivå.
Det handlar helt enkelt om en undermedveten drift att hitta den bästa partnern i konflikt med en rädsla för att bli avvisad. Självklart finns det undantag där en väldigt attraktiv person väljer en mindre attraktiv person, men generellt sätt så brukar vi hålla oss inom vår egen nivå.
Att människor har olika smak när det kommer till utseende. Vad jag tycker ser ut som ett träsktroll tycker någon annan är vacker och vice versa.
Har du ett tråkigt sommarlov TS ?
Definiera vad du menar med fula människor? Hur ser en sådan ut enligt dig?
Alla ni som frågar hur en ful människa ser ut, sluta ljug för er själva! Om ni skulle ha 10 personer framför er med olika utseenden skulle inte ni inte tycka att alla vara lika snygga. Om ni skulle ranka dessa så skulle någon/några hamna i botten. Vilka är en 1-2 poängare enligt er på en skala 1-10? Där har ni en ful person.
Nja , kom ihåg när Tom Cruise var så populär och många tyckte han var sååå snygg, jag såg en kortväxt sak med hartänder och fattade aldrig var det snygga var.Samma med Brad Pitt, var är det snygga?
Men hur tänker då en sådan person om dig själv som är en 3-4 eller mindre? Tänk när det går upp för dem nån gång i skolåldern att de just köpt största nitlotten i livet, att födas med ett s k fult utseende som inte omfattas av mediala och normens ideal. De kanske var värdlens gladaste unge liksom...
Hur kan en sådan människa ens vara lycklig? Eller är de egentligen aldrig det utan begraver sig i studier eller karriär istället?
Tänker ofta på hur värdefullt ett snyggt utseende är. T e x om du fötts med långa smala ben som kvinna något som i modevärlden anses som det mest attraktiva du kan ha som nästan garanterar dig en framgångsrik karriär och företräde in i elitens slutna rum,(också bra om du har en vacker mun, smal midja och vackert hår). Som man är det längd, bringa, ett tjockt hår och ett bra självförtroende som gäller. Väldigt många kommer aldrig ens i närheten av detta.....så vilken tur att utseendet inte betyder allt!
Jo, det gör det säkert samt pengarna höjer snygghetsnivån;)
Eller så var det snyggheten som gjorde de kända till att börja med?
Något som verkar vara svårt för de flesta att förstå i den här diskussionen är att världen varken är svart eller vit, den har massor av olika nyanser. Alla människor här i världen är inte heller exakt lika snygga. Ni som påstår det ljuger för er själva. Det finns inte heller en viss egenskap som gör en person ful. Det finns snygga personer som är tjocka, har stor näsa, problemhy osv osv, likaväl som det finns fula personer som är smala, har perfekt hy och glänsande välskött hår.
Säger vi att det finns en skala 1-10 så finns det alltså ett brett spektra av utseenden inom varje nivå. Även saker så som intelligens, pengar och makt kan höja poängen hos vissa personer, om det är vad betraktaren eftersöker.
MEN, det ändrar inte det faktum att lika dras till lika. Du kommer inte att se en 10poängare med en 2poängare såvida inte 2poängaren antingen är Albert Einstein eller snuskigt rik. Thats fact.
Jag har även svårt att förstå varför hälften anser att man är ointelligent och korkad eftersom att man reflekterar över människors utseenden och sätt att bete sig. Jag är utbildad civilingenjör och har alltid haft toppbetyg. Såsom nämns ovan har även jag blivit ifrågasatt många gånger pga mitt utseende, och då är jag ändå inte SÅ snygg. Har mer än en gång fått höra att "VA? Är DU civilingenjör!?". Men det är som vanligt. Bakom en skärm blir de flesta kaxiga, och har man ett starkt behov av att trycka ner andra för att må bra själv så är det ett ypperligt tillfälle att passa på.
Men jag tackar för de fåtal intressanta och mogna svar som jag fått! ;)
Har ibland funderat över varför vissa människor alltid funderar så mycket på fula och tjocka människor. Har de inget liv? Vad tror ni?