• Rock on

Fula människor?

Anonym (Funderaren) skrev 2017-07-12 19:13:23 följande:

Såvitt jag vet är man varken elak, dömande eller korkad bara för att man tycker att vissa ser mindre bra utseendemässigt än andra. De som däremot hoppar på andra utan anledning med diverse fördomar är en helt annan sak :) Feel free att ta åt dig.

Men vem bestämmer vad som är snyggt och vad som är fult?

Skönheten sitter i betraktarens ögon!
  • Rock on
    Meriall skrev 2017-07-12 19:19:08 följande:

På vilket sätt menar du ful då? Syftar du på tex övervikt,

Så du menar att man är ful när man är överviktig?
  • Rock on
    Anonym (TS har rätt) skrev 2017-07-13 00:42:13 följande:

Jag håller med TS och ni försöker fördumma frågan.

Gissar på att alla ni som svarar är ganska fula.

Det är faktiskt såhär att enligt många studier som finns det något som kallas för attraktiv/skönhet vs. oattraktiv/ej skönhet. Många, många studier har kommit fram till olika saker. Visste ni tex om att söta flickor får bättre betyg än "fula" flickor? (Samma inlämningsuppgift = olika resultat).

Vi kommer aldrig ifrån att det faktiskt finns fula vs snygga människor.

Jag tillhör skalan som placerar mig på 9/10 i snygghet. Om inte 10/10. Jag ser väldigt bra ut med andra ord. Mina partner har alltid varit allt mellan 7-9 i skalan. På senare tid upplever jag mig själv sänka kraven pga min ålder (jag är inte 25 år längre). Så jag sänker till 5-6 i skalan.

Samma tankegång tror jag att de mindre attraktiva kör. Är man "ful" eller äldre så kanske man sänker nivån på kraven för partners utseende.

Och snälla, erkänn att det finns fula människor där ute. Detta är inte taskigt sagt eller ointelligent eller på något sätt mobbande. Detta är sanningen. Alla ser inte lika bra ut.

TS. Man siktar oftast på sin egen snygghetsnivå. Man nöjer sig alltid med bättre med sällan med sämre. Men har man inget val så tar man vad man får och det som är logiskt. En het tjej vill sällan dejta en totalt ful kille.

Var på en resa för några år sen. Åkte på sightseeing på en båt men några andra. Några killar började prata på ett språk som jag förstod. De sa om mig "vad gör hon med han killen, hon är ju snygg, ja hennes kille har säkert en massa pengar".

Den här killen visste jag att han var ungefär 7 på skalan och då var jag en 10:a.

Nej han var inte rik.

Du tycker själv att du är en 10:a men det finns nog en hel del som tycker att du är en 1-2:a.
  • Rock on
    Anonym (TS har rätt) skrev 2017-07-13 23:25:26 följande:

Vilken tur att jag inte förstår. Jag är i alla fall snygg och (därav?) lycklig.

Så du menar att man är lycklig endast när man är snygg?

Att du inte förstår beror nog på att du är lite korkad som tror att lycklighet baseras på hur snygg man är!
  • Rock on
    Anonym (Ful = överviktig) skrev 2017-07-14 17:36:58 följande:

Ja, jag har varit överviktig i hela mitt liv och ja, alla killar jag har haft kontakt med har varit ointresserade el dumpat mig så fort de insåg att jag var överviktig.

Nu är jag för första gången i mitt liv nära mitt ideala BMI, men nu är jag för gammal och tydligen är mitt ansikte för fult. Jag som alltid har trott att jag såg normal ut, t o m ganska fin när sminkningen är riktig lyckad någon gång.

Jag har ALDRIG NÅGONSIN fått höra, ens från mina föräldrar, att jag är fin, söt, gullig, vacker el duktig på någonting.

Att jag duger, att jag är värd att älskas. Det tycker tydligen ingen, jag har gett upp hoppet nu...

Jag tycker verkligen att det är tråkigt hur du har haft det

Jag är lite överviktig men får höra ibland att jag är snygg och charmig.

Dock har min mamma misshandlat mig psykiskt så mitt självförtroende är på botten.
Svar på tråden Fula människor?