Inlägg från: Mirja von Beau |Visa alla inlägg
  • Mirja von Beau

Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!

Anonym (Sover naken) skrev 2017-07-15 15:31:44 följande:

Barnet har inga problem med det, det är biomamman som tycker att det är äckligt med att sova naken och tycker att min sambo ska klä på sig, att är ohygieniskt.
    Inget sexuellt samband..

Tack så mycket för alla svar.

Nja du. Tydligen har barnet något problem med honom, annars hade hon inte nämnd det för mamman. 
    Fånga dagen skrev 2017-07-15 13:03:23 följande:

Jag tror som någon annan skrev här, att det troliga är väl att flickan har berättat för sin mamma, att pappan sover naken, och att hon inte känner sig riktigt bekväm med det, när hon ligger hos honom. Kanske bett mamman ta upp det med pappan, för hon har svårt att göra det själv.

Lite så tänker jag också. Jag tror inte att biomamman vill bestämma någonting, däremot tycker jag också att barnet kan känna sig lite obekväm med en pappa som med en gång ligger naken bredvid henne om nätterna. 
  • Mirja von Beau

Dessutom blir jag alltid lite fundersam när den nya börjar ifrågasätta biomamman.
    TS, du påminner lite om någon deltidstjej som min man hade för ca 35 år sedan efter skilsmässan. 

Vid den tiden var det inte alls aktuell att ha delat vårdnad, ändå höll vi på med det. Tills mina 2 barn kom till mig och berättade att de inte längre vill vara hos pappan. Självklart undrade jag vad som hänt. Det visade sig att pappan hade uppsagt sig från jobbet för att leva det fria livet med sin nya. Han började gå runt naken på hans båt hela dagen för det kändes så naturligt, försökte leva som självförsörjare, började röka på och dricka. 

Och självklart fick de sova i samma säng allihopa på båten, tills min dotter satte stopp för det eftersom hon inte alls kände att det var naturligt att känna sin pappas snopp bakom sig i sängen. Idag har mitt ex fru, barn och ett vanligt jobb.

Det jag egentligen tänker säga här är, inte alla biomammor är enbart elaka. De flesta lyssnar väldigt noga på sina barn. Och känner barnen sig i obekväma med att dela sängen med sin nakna pappa, är det väl bara att acceptera det, eller hur?

• Mirja von Beau
    Gung Ho skrev 2017-08-02 09:33:10 följande:
    I DITT hem gäller kanske det inte passar sig..
    Vi sover nakna, springer nakna mellan badrum och dusch ibland, på landet där vi har brunn tvättar man sig naken ute...
    Det passar sig i VÅRT hem.
    Nja, men tydligen lever ts barn inte samma liv. Hur annars skulle man kunna förklara att ts dotter känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa?
  • Mirja von Beau
    Anonym (Sover naken) skrev 2017-08-02 12:58:51 följande:

Vi vet egentligen inte vad min sambos dotter sagt till sin mamma mer än att hon berättade om att hennes pappa sov naken den natten. Det som sas av biomamman var att hon inte tyckte att det var passande att han sov naken och att det är äckligt. Sa åt honom att han ska ha på sig kläder när han sov. Han sov naken när de träffades men ändrade det då hon tyckte det var äckligt att han sov naken i deras säng. Biomamman är ej bekväm med nakenhet. Vet inte om det speglats av till deras dotter.

Hon vill ha ett finger med i spelet oavsett vad vi gör. Aktiviteter, mat mm som någon annan skrev. Det är väldigt påtagligt att få negativa kommentarer om allt vi gör eller inte gör.
    Är vi hemma en dag tex och tar det lugnt så är det fel enligt henne utan vi ska göra nått då.

Jag skulle också ha ett finger med i spelet om min dotter känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa. Tydligen är hon inte van med det sedan inte tidigare. 
    Låt mig säga såhär. Jag har varit båda och plastikmamma och biomamma i mitt liv. Skulle mitt barn reagera på pappan som ligger naken bredvid henne, skulle jag också börja agera. Det är mycket möjligt att du upplever det som upphetsande om din nuvarande partner sover naken bredvid dig, men det betyder inte att barnet borde uppleva samma känslor. Och det är väl först och främst barnen, det handlar om?
  • Mirja von Beau

Får jag fråga hur många barn du själv har?

• Mirja von Beau
    Anonym (Sover naken) skrev 2017-08-02 15:01:24 följande:

Då dottern inte uttryckt till varken oss eller biomamman att det känns jobbigt eller att hon är obekväm med det så sover vi hur vi vill.. jag startade TS då jag reagerade på att biomamman lägger sig i vad vi sover i pga att hon har problem med det.. ingen annan. Och ville få era tankar kring det.

Jag har 2 barn, hurså??

Har du inte skrivit att dottern kände sig obekväm? På något sätt måste hon väl känner sig så, eftersom jag inte tror att biomamman annars ens skulle komma på tanken att ni brukar sova utan några kläder?
  • Mirja von Beau
    Anonym (Sover naken) skrev 2017-08-02 15:01:24 följande:

Då dottern inte uttryckt till varken oss eller biomamman att det känns jobbigt eller att hon är obekväm med det så sover vi hur vi vill.. jag startade TS då jag reagerade på att biomamman lägger sig i vad vi sover i pga att hon har problem med det.. ingen annan. Och ville få era tankar kring det.

Jag har 2 barn, hurså??

Biomamman har väl knappast hittat på något, eftersom ni verkligen brukar sova nakna. Jag vet inte vad dina barn har varit med om, men tydligen har hans dotter några problem med att pappan ligger naken bredvid henne. Är det nu biomammans fel?
  • Mirja von Beau
    Brumma skrev 2017-08-02 15:48:22 följande:
    Men herregud människa!!

Varför i hela friden blandar du in upphetsning när det har med barn att göra?

Hur tänker Du!!???!!!!

Pappan har ju sovit naken i flera år nu och barnet har i lika många år kommit in så förmodligen är det så ngt barnet är van vid? Eller vad tror Du?

Ha, det är barnet det handlar om, inte mammans känslor.
    Tydligen inte, annars skulle barnet knappast berätta att hen känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa.
  • Mirja von Beau
    Brumma skrev 2017-08-02 15:51:15 följande:
    Mamman har inte sagt ngt om att barnet känner sig obekväm utan att MAMMAN tycker det är äckligt och att han borde ta på sig.

Så än en gång, varför hävdar du att dottern har problem med det?
    Hej på er!!

Är sambo med en man som har barn sedan tidigare.. 

På nätterna kommer hans ena barn in och lägger sig i vår säng bredvid min ambo... Är 8 år!

En morgon frågade barnet vid frukost:
    - Pappa, varför var du naken inatt?
    Sambon svarade: 
    - För att jag sover naken.. 
    Sen var det inget med det förrän biomamman skickade ett mess till min sambo där hon uttryckte missnöje med att han sover naken och borde vara påklädd. 
    Jag sover också naken, har alltid gjort det. 

Nu undrar jag vad ni tänker... 
    Borde vi klä på oss??
    Känner att det är vårt rum där vi sover i, inte så att man springer naken hursomhelst!.

Nu skulle mamman inte ens komma på tanken att reagera om inte barnet hade berättat det för henne.

Jag har inte några som helst problem, med vuxna som vill känna sig fria. Men jag får ett jätte problem, när de glömmer sina barn bara för det.

Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!