• Brumma

Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!

Anonym (Klokt) skrev 2017-07-16 09:07:00 följande:

En knepig grej det där huruvida man ska säga att barnet har sagt eller inte. Jag tyckte som du men faktum är att en socionom som jobbar med barn, ungdomar och deras familjer har sagt att man absolut inte ska säga att barnet tycker/barnet har sagt för att barnet då kan hamna i kläm mellan de vuxna. Fast jag tänker nog fortfarande att det blir mer knepigt om det verkar som att den vuxna går in och styr.

Jo.

Jag tror det kan bli väldigt mkt stridigheter om man går in och försöker styra hos ngn annan med utgångspunkten att "man tycker". Iallafall gållande sådant här.. det enda som hämder är ju att det skapar konflikt..
  • Brumma
    Anonym (Just saying) skrev 2017-07-16 14:34:17 följande:

Mina barn har alltid haft lättare att prata med mig om saker som bekymrat dom, än med sin pappa.

När de var yngre, och var hos sin pappa och sambo, bad de mig prata med pappa, om saker de inte själva kände sig bekväma att ta upp med honom. Eller "vågade" som de uttryckte sig. Så visst hände det att jag pratade med honom för barnens räkning, innan de var så stora att de kunde föra sin egen talan.

Det skapade aldrig några konflikter mellan mig och deras far.Tvärtom tyckte han att det var bra att få veta vad som tryckte dem, så han kunde göra nåt åt det. Och aldrig tog han det som att jag skulle styra och ställa i hans liv. Det visste han att jag inte hade något intresse av.

Nämnde du att det var barnen som funderade på saker eller så du att "jag anser att du"..

För det ju vad denna mamma gjort. Inte sagt ngt om att barnet funderar utan att HON anser det är ohygieniskt att sova naken och att HON tycker att han ska ha kalsonger på sig. Inte att dottern är obekväm på ngt sätt.
  • Brumma
    Anonym (Just saying) skrev 2017-07-17 11:38:53 följande:

Javisst har jag nämnt att jag ringer för barnens räkning, eftersom de inte "vågar" framföra själva vad de har på hjärtat, utan har bett mig tala med pappa. Har jag sen också haft en alldeles egen åsikt om något, så har jag också kunnat framföra den. Precis som han alltid kunnat göra till mig. Har aldrig varit några som helst problem. Vi är vänner och känner varandra väl.

Ts startade den här tråden, har gjort några få inlägg i början, men inte varit med och diskuterat något, vilket gör att man fått väldigt lite kött på benen. Så hon ville kanske mest berätta att biomamman är en pryd dam, som tycker det är ohygieniskt att sova med rumpan bar.I själva verket kanske hon skiter i om de sover nakna eller i Helly Hansen.. Vem vet...

Om du tror att det är påhittat, varför ens skriva?

Är det så viktigt att misskreditera en bonusmamma? Du tror inte att mammor faktiskt kan vara människor med kontrollbehov, precis som vilka människor som helst?
  • Brumma
    Fånga dagen skrev 2017-08-01 13:03:20 följande:

Nu tror ju inte jag att exet bryr sig om vad ex-mannen sover i. Vad skulle hon ha för intresse av det, när det inte längre är hon som är hans sängkamrat..

Jag lutar nog mer åt att hon var dotterns budbärare..

Konstigt att hon isåfall hävdar att det är pga hygien, inte pga dottern.
  • Brumma
    Fånga dagen skrev 2017-08-01 16:00:39 följande:

Varför skulle ett ex öht bry sig om det?  Hon delar ju inte längre hans säng, så då kvittar det väl henne att de inte har samma uppfattning om vad som är hygieniskt och inte. I mina öron låter det långsökt att det skulle vara HON som bryr sig om hur mannen sover.

Varför skulle ett ex överhuvudtaget lägga sig i vad man gör med barnen (så länge de inte får illa)? För mig är det väldigt långsökt Ja, ändå vet jag ex som lägger sig i vad barnen äter, vilka böcker man läser - vem som läser dem, var man åker på semester, vad man är på för aktiviteter , vilka kläder man tar på barnen (färg osv) o tillomed hur man inreder barnets rum.. fullkomligt obegripligt och ändå... Det finns alltid föräldrar som anser att de vet bäst och att de har rätt att sätta agendan även hos den andra föräldern.

Om hon inte bryr sig om hygienen, varför använda det som orsak?
  • Brumma
    Fånga dagen skrev 2017-08-01 16:39:39 följande:

Brumma, jag tror mer på att dottern berättat för sin mamma att pappa sover naken, och bett henne tala med honom om det. Det är mer logiskt för mig, än att mamman på eget bevåg ringde upp pappan för att predika sin åsikt om det här med hygien..

Vi får väl respektera varandras olika åsikter helt enkelt.

Absolut respekterar jag din åsikt.

Ville vara påpeka att det finns människor som anser att sova naken inte är ok (se bara på inlägget strax ovan här) och har svårt att förstå att man måste få det till att mamman inte bryr sig när hon själv säger att hon gör det.

Mammor är inte perfekta varelser liksom :)
  • Brumma
    Benidormaa skrev 2017-08-01 16:24:56 följande:

Det passar sig helt enkelt inte att sova naken när det finns barn i huset, eller att gå omkring naken som någon antytt.

Speciellt när de växer upp snart och inser vad ni egentligen håller på med och kommer bli äcklade, även om detta är "naturligt".

Så jag förstår mamman. Att sova naken gör man när man är ensam i hemmet med sin partner, alternativt om man aldrig är det säger jag bara "tough luck".

Tough luck?

Varför i hela friden då? Även om mamman anser en sak innebär det ju inte att TA och hennes sambo kommer att "rätta sig i ledet"?

"Tough luck" för mamman anarare isåfall, som faktiskt inte har ngt att säga till om och inte kan glra ngt åt saken :D

Ps. Vad är det de "egentligen" håller på med menar du? Förutom att sova nakna i sina sängar menar jag? Vad är "egentligen"?
  • Brumma
    Fånga dagen skrev 2017-08-01 18:25:37 följande:

Jag tillhör inte dem som anser att det inte är ok att sova naken. Folk får väl göra som de vill. Mina barn är uppvuxna med att nakenhet är naturligt. Ändå var det plötsligt inte så naturligt längre när de kom upp i samma ålder som flickan vi pratar om här. Mina flickor ville inte längre krypa ner under täcket hos pappa, om de visste att han låg där naken.

Jag hade inte haft problem med att berätta det för honom, om de själva hade tyckt att det var för pinsamt att nämna det. Och han hade varit glad att jag gjorde det, Sån är nämligen vår relation. Men nu berättade de själva, och efter det var det kallingarna på när de var där.

Vad mamman sagt och inte sagt vet väl varken du eller jag.... kanske inte ens TS.. Det här kan ju vara en tråd endast skapad för att vi ska diskutera  biomammor som lägger sig i det de inte har med att göra.. Vem vet?

Nej, mammor är inte perfekta varelser. Varför skulle just de vara vad ingen annan varelse är?

Jag tycker också att man skall respektera om barnen inte är bekväma med nakenheten. När min bonus började tycka det var "pinsamt" var det självklart både för mig o hennes pappa att ta underkläder eller morgonrock på sig när hon var hemma :)

Och självklart skall man som förälder (eller närstående) hjälpa barnen om de inte vågar ta upp själca. Jag har gjort det för min bonus när hon bett mig (i ett annat ärende dock men gällande en sak hon hade svårt att prata med sin mamma om). Här har dock inte mamman sagt att dottern vill att pappan har på sig kalsonger. Hade hon gjort det hade mitt svar blivit annorlunda :)

Nej, vi "vet" inte vad mamman sagt men vi får väl än Så utgå från det TS skriver att hon sagt? Eller skall man börja hitta på vad folk säger nu?
  • Brumma
    Fånga dagen skrev 2017-08-01 18:55:29 följande:

Absolut inte! Det är det enda vi har att gå på. Så säger TS att det förhåller sig på ett visst sätt, så är det ju så. Det är väl bara jag som seglar iväg ibland i mina funderingar..

Det är lätt gjort :D
  • Brumma
    Gung Ho skrev 2017-08-02 09:33:10 följande:

I DITT hem gäller kanske det inte passar sig..

Vi sover nakna, springer nakna mellan badrum och dusch ibland, på landet där vi har brunn tvättar man sig naken ute...

Det passar sig i VÅRT hem.

Ja tänk bara på alla finnar som beter sig som de gör. Bastar nakna både med familj o vänner!! Kastar sig i snön - NAKNA!!

Det PASSAR sig ju inte!!!!

Eller är det just sovandet naken som är opassande kanske :D
Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!