Fånga dagen skrev 2017-08-01 18:25:37 följande:
Jag tillhör inte dem som anser att det inte är ok att sova naken. Folk får väl göra som de vill. Mina barn är uppvuxna med att nakenhet är naturligt. Ändå var det plötsligt inte så naturligt längre när de kom upp i samma ålder som flickan vi pratar om här. Mina flickor ville inte längre krypa ner under täcket hos pappa, om de visste att han låg där naken.
Jag hade inte haft problem med att berätta det för honom, om de själva hade tyckt att det var för pinsamt att nämna det. Och han hade varit glad att jag gjorde det, Sån är nämligen vår relation. Men nu berättade de själva, och efter det var det kallingarna på när de var där.
Vad mamman sagt och inte sagt vet väl varken du eller jag.... kanske inte ens TS.. Det här kan ju vara en tråd endast skapad för att vi ska diskutera biomammor som lägger sig i det de inte har med att göra.. Vem vet?
Nej, mammor är inte perfekta varelser. Varför skulle just de vara vad ingen annan varelse är?
Jag tycker också att man skall respektera om barnen inte är bekväma med nakenheten. När min bonus började tycka det var "pinsamt" var det självklart både för mig o hennes pappa att ta underkläder eller morgonrock på sig när hon var hemma :)
Och självklart skall man som förälder (eller närstående) hjälpa barnen om de inte vågar ta upp själca. Jag har gjort det för min bonus när hon bett mig (i ett annat ärende dock men gällande en sak hon hade svårt att prata med sin mamma om). Här har dock inte mamman sagt att dottern vill att pappan har på sig kalsonger. Hade hon gjort det hade mitt svar blivit annorlunda :)
Nej, vi "vet" inte vad mamman sagt men vi får väl än Så utgå från det TS skriver att hon sagt? Eller skall man börja hitta på vad folk säger nu?