• Brumma

Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!

Mirja von Beau skrev 2017-08-02 12:35:42 följande:

Nja, men tydligen lever ts barn inte samma liv. Hur annars skulle man kunna förklara att ts dotter känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa?

Varför skriver du att TS dotter (det gäller inte hennes dotter men ok) känner sig obekväm?

Känner du dottern?
  • Brumma
    Mirja von Beau skrev 2017-08-02 13:36:13 följande:

Jag skulle också ha ett finger med i spelet om min dotter känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa. Tydligen är hon inte van med det sedan inte tidigare. 

Låt mig säga såhär. Jag har varit båda och plastikmamma och biomamma i mitt liv. Skulle mitt barn reagera på pappan som ligger naken bredvid henne, skulle jag också börja agera. Det är mycket möjligt att du upplever det som upphetsande om din nuvarande partner sover naken bredvid dig, men det betyder inte att barnet borde uppleva samma känslor. Och det är väl först och främst barnen, det handlar om?

Men herregud människa!!

Varför i hela friden blandar du in upphetsning när det har med barn att göra?

Hur tänker Du!!???!!!!

Pappan har ju sovit naken i flera år nu och barnet har i lika många år kommit in så förmodligen är det så ngt barnet är van vid? Eller vad tror Du?

Ha, det är barnet det handlar om, inte mammans känslor.
  • Brumma
    Mirja von Beau skrev 2017-08-02 15:23:41 följande:

Biomamman har väl knappast hittat på något, eftersom ni verkligen brukar sova nakna. Jag vet inte vad dina barn har varit med om, men tydligen har hans dotter några problem med att pappan ligger naken bredvid henne. Är det nu biomammans fel?

Mamman har inte sagt ngt om att barnet känner sig obekväm utan att MAMMAN tycker det är äckligt och att han borde ta på sig.

Så än en gång, varför hävdar du att dottern har problem med det?
  • Brumma
    Mirja von Beau skrev 2017-08-02 15:51:41 följande:

Tydligen inte, annars skulle barnet knappast berätta att hen känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa.

Fast det är ju ngt du hittat på själv..
  • Brumma
    Anonym (frågande) skrev 2017-08-02 15:52:08 följande:

Ni som sover nakna, gör ni det även när barnen har vänner hemma och är i den ålder när även vännerna skulle kunna söka upp er på natten av någon anledning? Ni är lika naturligt finskt bastubadande då också, eller?

När barnen kommer att ha vänner sovandes över kommer de förmodligen vara tillräckligt stora för att inte komma in på natten.

SKULLE de komma in så skulle jag ta på mig en morgonrock.

Skulle de däremot vilja båda bastu så Ja, då hade det varit naken som gällde. Vi badar inte bastu med kläder på - DET är ngt som är ohygieniskt :D

Hade det varit sönernas vänner hade maken bastat med dem. Hade det varit bonusdotterns vänner hade det varit jag. Är det nära vänner med barn som även de badar bastu hade vi kunnat basta alla tillsammans ;)
  • Brumma
    Mirja von Beau skrev 2017-08-02 16:03:34 följande:

Hej på er!!Är sambo med en man som har barn sedan tidigare.. På nätterna kommer hans ena barn in och lägger sig i vår säng bredvid min ambo... Är 8 år!En morgon frågade barnet vid frukost:- Pappa, varför var du naken inatt?Sambon svarade: - För att jag sover naken.. Sen var det inget med det förrän biomamman skickade ett mess till min sambo där hon uttryckte missnöje med att han sover naken och borde vara påklädd. Jag sover också naken, har alltid gjort det. Nu undrar jag vad ni tänker... Borde vi klä på oss??Känner att det är vårt rum där vi sover i, inte så att man springer naken hursomhelst!.

Nu skulle mamman inte ens komma på tanken att reagera om inte barnet hade berättat det för henne.

Jag har inte några som helst problem, med vuxna som vill känna sig fria. Men jag får ett jätte problem, när de glömmer sina barn bara för det.

Och var mer exakt där läser du att dottern känner sig obekväm med det?

Självklart ska man respektera barnens eventuella obekväma känslor men nu uttryckte inte ens mamman att barnet var obekväm...
  • Brumma
    Anonym (Lena) skrev 2017-08-02 16:18:33 följande:

Helt så var det inte. 

Helt så var inte vad?
  • Brumma
    Anonym (Lena) skrev 2017-08-02 16:44:39 följande:

Att det var biomammans dotter som berättade för henne att pappan sover naken bredvid hen. Gissar att det varit sonen som hade några problem med pappans nakenhet.

Berätta för mig vad du vill, men jag tror inte att barnet skulle berätta det för biomamman om hen inte skulle må dåligt med situationen enbart för att.... sådana som dig inte ser något problem i situationen. 

Jag vet inte hur många barn du har, men jag skulle blir väldigt lyhörd om mina barn skulle berätta något liknande.

Sonen?

Jag ser problem om en individ känner sig obekväm men inte blir lyssnad på. Inte att en förälder är naken i sitt barns närhet. Om dottern (TS skriver uttryckligen att det gäller dottern) känner sig obekväm får pappan sova med kalsonger. Inte svårare än så. Men nu har ju inte dottern uttryckt att hon är obekväm så..

Jag har två biologiska barn och ett bonusbarn?

Lyhörd i all ära, men hitta på är väl ändå en annan sak? Vad anser du att dottern berättade? Förutom "pappa sover naken"? Och vad är det isåfall man ska vara lyhörd för i det?
  • Brumma
    Anonym (nja) skrev 2017-08-13 17:54:35 följande:

Nja.. nakenhet mellan två vuxna människor är inte äckligt men vuxna som prompt måste sova nakna bredvid tex tonårsbarn är definitivt inte friska utan snarare creepy

Fast det är ju inte riktigt det som tråden handlar om ;)
  • Brumma

Förvånas faktiskt över att så många sover med kläder/underkläder på..

Personligen tycker jag det känns väldigt ohygieniskt (vilket det ju faktiskt ÄR också) att ha underkläder på sig dygnet runt. Ingen kan väl ha undgått att man behöver luftas ibland :)

Dessutom är det ju sjukt obekvämt och varmt (min egen högst personliga åsikt) med kläder på sig när man sover.

Trodde det var ngt man gjorde "förr", när regeln "händerna på täcket" var på modet :)

Ni som sover med underklädet/ linne - är det verkligen bekvämt? Och har ni inte problem med underlivet?

• Brumma
    Anonym (Lin) skrev 2017-08-14 00:39:44 följande:

När man skaffar barn får man inse att man inte längre är två 20 åringar som ligger hela nätterna långa utan man får vara ok-klädd så att om den kommer in, inte ska behöva se könsorgan. Speciellt inte en som inte ens är dens förälder.

Det passar sig liksom inte

Jag sover inte naken för att kunna ligga med min man. Jag sover naken för att det är hygieniskt och bekvämt.

Könsorgan är en del av kroppen och det finns inget sexuellt med att visa sig naken med barnen i närheten. Varför skapa en "förbjuden" känsla runt kroppen?
  • Brumma
    Anonym (Lin) skrev 2017-08-14 00:39:44 följande:

När man skaffar barn får man inse att man inte längre är två 20 åringar som ligger hela nätterna långa utan man får vara ok-klädd så att om den kommer in, inte ska behöva se könsorgan. Speciellt inte en som inte ens är dens förälder.

Det passar sig liksom inte

Brumma skrev 2017-08-14 07:44:26 följande:

Jag sover inte naken för att kunna ligga med min man. Jag sover naken för att det är hygieniskt och bekvämt.

Könsorgan är en del av kroppen och det finns inget sexuellt med att visa sig naken med barnen i närheten. Varför skapa en "förbjuden" känsla runt kroppen?

Känner jag behöver utveckla min undran :)

Badar/duschar du aldrig med dina barn? Går på badhus?

Följer de aldrig med in på toaletten när du går dit?
  • Brumma
    sextiotalist skrev 2017-08-14 08:35:19 följande:

Personligen avskyr jag att sova naken. Jag har alltid pyamas på mig, underkläderna byter jag på morgonen, så ohygieniskt är det då inte (och duschar jag kvällen innan så byter jag även då).

Jag har inga problem med underlivet, däremot hade jag det förut, men så slutade jag med tvål, problemet borta.

Jag tycker däremot att det verka ohygieniskt att sova utan underkläder, eftersom man inte byter lakan varje dag.

Ja alla är olika :)

Jag tror dock inte du dömer ut ngn för att de sover nakna, som vissa här verkar göra. Precis som jag inte dömer ngn om de vill sova i pyjamas ;) utan undrade mest eftersom jag själv inte kan sova alls med kläder på (strumpor har jag om jag fryser..)

Själv tycker jag det "korvar" sig, blir knöligt, drar när jag vänder mig osv. Jag sover med trosor om jag sover över hos ngn, och har en t-shirt nära till hands, men det går inte om jag ska ha på mig mer när jag sover.

Gällande hygienen visar studier på att underlivet mår allra bäst om man sover utan trosor. Inte för att man har smutsiga underkläder utan för att underlivet inte mår bra av att vara instängt dygnet runt.

Man ligger ju liksom inte o gnuggar sig mot lakanen, så jag vet inte riktigt varför det skulle vara ohygieniskt ur den synvinkeln? Det blir ju inte mer nedsmutsat om man sover naken? Har vi sex duschar jag alltid efteråt och har jag mens använder jag tampong. I övrigt så "läcker" jag inte :D

Jag har problem med underlivet - har haft sedan jag födde min äldsta. Sover jag med trosor fungerar det inte alls :)
  • Brumma
    sextiotalist skrev 2017-08-14 08:38:53 följande:

Nu är det inte mig du egentligen frågar.

Nej, jag badade väldigt sällan med mitt barn, och inte alls efter det han var två-tre år (var tvungen att vara med i duschen när han tvättade håret). Badhus började vi gå på när han började plask och lek, då bytte han om, men inte jag, däremot så var vi vid sjöar och hav innan dess, men då ville han ha badkläder på dig.

Nej, sonen har aldrig, förutom spädbarnstiden, följt med varken mig eller sambon in på toaletten.

Ingen av oss har gillat att vara nakna med andra.

Jag badade förr med barnen, numera blir det trångt. Men vi bastat varje vecka och besöker gärna simhallen hela familjen.

Min yngsta vill gärna komma med in ibland på toaletten. Den äldre har börjat få mer personlog integritet och håller sig utanför.

Badkläder brukar mina barn ha om vi är vid en sjö. I poolen (barnpool) hemma eller om de springer igenom vattensprutan hemma är de oftast nakna. De väljer ibland att sova nakna, ibland ned kalsonger o ibland i pyjamas. Eftersom det är viktigt för mig att känna mig bekväm när jag sover är det även viktigt att de själva får känna vad de vill ha på sig. De väljer själva, precis som jag :) Och du ;)
Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!