Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!
Nja, men tydligen lever ts barn inte samma liv. Hur annars skulle man kunna förklara att ts dotter känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa?
Känner du dottern?
Nja, men tydligen lever ts barn inte samma liv. Hur annars skulle man kunna förklara att ts dotter känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa?
Jag skulle också ha ett finger med i spelet om min dotter känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa. Tydligen är hon inte van med det sedan inte tidigare.
Låt mig säga såhär. Jag har varit båda och plastikmamma och biomamma i mitt liv. Skulle mitt barn reagera på pappan som ligger naken bredvid henne, skulle jag också börja agera. Det är mycket möjligt att du upplever det som upphetsande om din nuvarande partner sover naken bredvid dig, men det betyder inte att barnet borde uppleva samma känslor. Och det är väl först och främst barnen, det handlar om?
Biomamman har väl knappast hittat på något, eftersom ni verkligen brukar sova nakna. Jag vet inte vad dina barn har varit med om, men tydligen har hans dotter några problem med att pappan ligger naken bredvid henne. Är det nu biomammans fel?
Tydligen inte, annars skulle barnet knappast berätta att hen känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa.
Ni som sover nakna, gör ni det även när barnen har vänner hemma och är i den ålder när även vännerna skulle kunna söka upp er på natten av någon anledning? Ni är lika naturligt finskt bastubadande då också, eller?
Hej på er!!Är sambo med en man som har barn sedan tidigare.. På nätterna kommer hans ena barn in och lägger sig i vår säng bredvid min ambo... Är 8 år!En morgon frågade barnet vid frukost:- Pappa, varför var du naken inatt?Sambon svarade: - För att jag sover naken.. Sen var det inget med det förrän biomamman skickade ett mess till min sambo där hon uttryckte missnöje med att han sover naken och borde vara påklädd. Jag sover också naken, har alltid gjort det. Nu undrar jag vad ni tänker... Borde vi klä på oss??Känner att det är vårt rum där vi sover i, inte så att man springer naken hursomhelst!.
Nu skulle mamman inte ens komma på tanken att reagera om inte barnet hade berättat det för henne.
Jag har inte några som helst problem, med vuxna som vill känna sig fria. Men jag får ett jätte problem, när de glömmer sina barn bara för det.
Helt så var det inte.
Att det var biomammans dotter som berättade för henne att pappan sover naken bredvid hen. Gissar att det varit sonen som hade några problem med pappans nakenhet.
Berätta för mig vad du vill, men jag tror inte att barnet skulle berätta det för biomamman om hen inte skulle må dåligt med situationen enbart för att.... sådana som dig inte ser något problem i situationen.
Jag vet inte hur många barn du har, men jag skulle blir väldigt lyhörd om mina barn skulle berätta något liknande.
Nja.. nakenhet mellan två vuxna människor är inte äckligt men vuxna som prompt måste sova nakna bredvid tex tonårsbarn är definitivt inte friska utan snarare creepy
Förvånas faktiskt över att så många sover med kläder/underkläder på..
Personligen tycker jag det känns väldigt ohygieniskt (vilket det ju faktiskt ÄR också) att ha underkläder på sig dygnet runt. Ingen kan väl ha undgått att man behöver luftas ibland :)
Dessutom är det ju sjukt obekvämt och varmt (min egen högst personliga åsikt) med kläder på sig när man sover.
Trodde det var ngt man gjorde "förr", när regeln "händerna på täcket" var på modet :)
Ni som sover med underklädet/ linne - är det verkligen bekvämt? Och har ni inte problem med underlivet?
När man skaffar barn får man inse att man inte längre är två 20 åringar som ligger hela nätterna långa utan man får vara ok-klädd så att om den kommer in, inte ska behöva se könsorgan. Speciellt inte en som inte ens är dens förälder.
Det passar sig liksom inte
När man skaffar barn får man inse att man inte längre är två 20 åringar som ligger hela nätterna långa utan man får vara ok-klädd så att om den kommer in, inte ska behöva se könsorgan. Speciellt inte en som inte ens är dens förälder.
Det passar sig liksom inte
Jag sover inte naken för att kunna ligga med min man. Jag sover naken för att det är hygieniskt och bekvämt.
Könsorgan är en del av kroppen och det finns inget sexuellt med att visa sig naken med barnen i närheten. Varför skapa en "förbjuden" känsla runt kroppen?
Personligen avskyr jag att sova naken. Jag har alltid pyamas på mig, underkläderna byter jag på morgonen, så ohygieniskt är det då inte (och duschar jag kvällen innan så byter jag även då).
Jag har inga problem med underlivet, däremot hade jag det förut, men så slutade jag med tvål, problemet borta.
Jag tycker däremot att det verka ohygieniskt att sova utan underkläder, eftersom man inte byter lakan varje dag.
Nu är det inte mig du egentligen frågar.
Nej, jag badade väldigt sällan med mitt barn, och inte alls efter det han var två-tre år (var tvungen att vara med i duschen när han tvättade håret). Badhus började vi gå på när han började plask och lek, då bytte han om, men inte jag, däremot så var vi vid sjöar och hav innan dess, men då ville han ha badkläder på dig.
Nej, sonen har aldrig, förutom spädbarnstiden, följt med varken mig eller sambon in på toaletten.
Ingen av oss har gillat att vara nakna med andra.