Anonym (Sorg är en del av livet) skrev 2017-07-19 17:14:43 följande:
Det visar bara att du inte hade samma band till din mor som TS och vi övriga som fortfarande sörjer mycket efter flera år.
Nej men du verkar fortfarande ha svårt med det där med empati. Och med tanke på att du levt genom en egen sorg men verkar väldigt oberörd över det hela så hade du antingen en kass relation med din mamma, eller så har du känslostörningar där du helt enkelt inte känner som andra.
Chansen finns också att din mor var sjuk länge och att det i slutändan blev en lättnad när hon gick vidare för du hade sett henne lida så länge. Vi som förlorade våra föräldrar plötsligt har inte haft samma situation. Vi pratade med våra friska föräldrar dagen innan, hade planer och visste inte att vår förälder helt plötsligt inte skulle vara där mer... Det var ingen lättnad utan någon som ryktes ifrån oss!
Du bör nog bara hålla dig borta från diskussionen då du inte förstår sorgen man känner i ett sånt läge, eller om du ens förstår sorg alls (kalla sin mammas död ledsam men inte visa mer känslor är väldigt konstigt i mina ögon). Släpp det och acceptera att du inte förstår känslan. Kanske kommer du göra det en dag, kanske inte. Men försök inte få det att låta som om sorg är något fel.... Det är nämligen väldigt hjärtlöst och empatilöst att göra så bara för att inte du förstår det...
Du vet varken vad jag eller ts hade för relation till våra föräldrar. Men lite roande att se dina hobby-spekulationer och gissningar.
Jag hade en
väl fungerande och kärleksfull relation till henne. Jag sörjde jag också, men jag kom över det. Och jag kan minnas henne utan att skriva en tråd på familjeliv.
Hon var sjuk länge, ja. Ca 10 år. Dock var cancern isolerad under denna tid. På slutet när den kom tillbaka gick det på mindre än en månad.
Jag deltar i de diskussioner jag känner för. Har inte fått svar från ts än.