Vad gör man när man inte orkar vara förälder längre?
Vad gör man när man inte orkar vara förälder längre? Viljan till att vara förälder har hittills fått det att funka. Jag älskar de små liven. Men jag orkar inte mer. Vad ska jag göra?
Med andra barnet i magen fick jag en graviditetsdepression som jag fick hjälp för. Tror dock inte att hjälpen fungerade. Skammen när minsta barnet föddes var så stor att jag låtsades vara frisk. Jag skämdes över att inte känna något för barnet. Jag var rädd att mina barn skulle bli fråntagna mig. Jag har inga brister i föräldraskapet. Tvärtom så får jag höra hur duktig och kärleksfull jag är. Men det är nog det...att vara så himla duktig jämt.
Barnens behov slängde in mig i väggen. Jag lever med utmattningsdepression sen ett par år pga hur mycket det är med barnen. Jag prioriterar dem och det mesta annat blir lidande. Typ som det ska vara. Jag gör mycket rätt men ändå blir jag tröttare och tröttare och mer deprimerad. Jag har ingen avlastning förutom deras pappa men han är sliten av detta han med. Vi har ingen avlastning för oss som par.
Det sista jag vill är att bli av med barnen. Hur drygt det än är så är det dom som gör livet värt att leva. Och dom behöver sina föräldrar mer än vad jag behöver fungera typ. Men jag är så trött, så trött. Jag vet inte vad jag ska göra. Vissa saker orkar jag inte hantera. När dom skriker, bråkar, gnäller och trotsar. Ibland stänger jag in mig och gråter i några minuter. Ibland blir jag bara apatisk. Ibland tappar jag tålamodet och ryter åt dom.
Hjälp mig?