Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Vad gör man när man inte orkar vara förälder längre?

Du behöver hjälp utifrån. Boka tid hos kuratorn på vårdcentralen.

Sedan måste du och din man reda ut detta, strukturerar upp ert liv, ta gemensamt ansvar för barnen.

Går barnen på dagis?
    Arbetar du?
    Arbetar din man?
    Hur bor ni?
    Kan ni hitta någon "mormor" som kan avlasta er?
    Hur ser er ekonomi ut?

• Anonym (Linda)
    Anonym (Vadgörman) skrev 2017-07-14 11:22:38 följande:
    Barnen går på dagis men ej över sommaren. Känns orättvist mot dom att ha dom på dagis när jag är hemma. Jag är sjukskriven för utmattningsdepression. Han jobbar. Vi bor i ett litet samhälle. Ekonomin är stabil. Vi har ingen som kan avlasta oss. Våra barn är mycket och väldigt mammiga.
    Känns som att det viktigaste är att du/ni får avlastning.

Du ska kanske tänka om när det gäller att ha barnen hemma, kanske ett par dagar i veckan så du får vila och ta igen dig.

Sedan tycker jag att du söka hjälp på VC. De kan kanske hjälpa er att hitta avlastning t ex.

Och du, ingen kommer att era barn. Att du skriver här är för att du förstår att ni behöver hjälp, du har god självinsikt och du vill dina barn det bästa.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Vadgörman) skrev 2017-07-14 11:36:20 följande:
    Tack för att du sa det. För jag känner ofta så. Att det är orättvist mot barnen. Jag tycker tex att jag är egoistisk som vilar. Får såna skuldkänslor när jag får nog och höjer rösten.
    Nej, nej, så ska du inte känna. Dina barn vill och behöver ha en mamma och pappa som är pigga och friska. Om du inte tar hand om dig själv kan du inte ta hand om barnen så bra som du vill och kan.

Du måste bryta det tankesättet, därför skulle det kanske vara bara att prata med någon på VC.
Svar på tråden Vad gör man när man inte orkar vara förälder längre?