• Anonym (Baraanonym)

Gift, men förälskad i min gifta chef

Är en kvinna som sedan 14 år tillbaka lever ihop med min man och våra 2 barn. Han är verkligen allt en kvinna kan önska sig, men jag saknar den där riktiga attraktionen. Redan när vi träffades så var det mer tryggheten och familjepappan jag såg mer än en riktig älskare.

Vi fick 2 barn snabbt, gifte oss och skaffade hus och sommarställe. Vi har allt, utom sex. Kan gå 1-3 månader mellan gångerna. Sporadiskt tråkigt och jag är inte speciellt tänd på honom.

För ett par år sedan bytte jag jobb, min 15 år äldre upptagna(sen ca 25 år tillbaka)chef tilltalade mig direkt. Han är snygg, spännande och otroligt rolig. Men gift och har också 2 barn. Jag fastnade för honom direkt och såg ganska snabbt att han gillade mig med. Men vi har låtit det stanna vid blickar, nåt oskyldigt sms och kanske stött på varann mer än vad vi skulle behöva i jobbet.

Men sedan ett halvår tillbaka har vi haft mer med varann i jobbet att göra, vilket gjorde att vi båda fick upp ögonen mer för varann än tidigare. Vi har flirtat på jobbet och smsat, sedan ett halvår tillbaka. Nästan dagligen... han har berättat att han har känslor för mig. Och att han vill ses, men han var rädd för att an drar in mig i något jag kanske inte förstår. Men jag har intygat att jag är helt med på allt och vill ses. (Vad nu det innebär)

Vi har nu sedan någon månad tillbaka börjat ses utanför jobbet. Vi har spenderat eftermiddagar ihop på "hemliga" ställen. Vi har haft sex på jobbet, i bilen, i en sommarstuga och även setts ute på krogen och gått hem ihop och sovit hos kompisar vid några tillfällen.

Jag brukar skoja om att vi snart måste avsluta men att vi kan ses några gånger till. Jag pratar ofta om sex och att jag trodde spänningen mellan oss skulle försvinna bara vi låg med varann. Och att vi sedan skulle återgå till våra familjer. Men jag tror jag börjar bli kär,drömmer om att lämna min man och inleda något med min älskare.

Han däremot säger att han respekterar om jag inte vill ses mer, men att han gärna fortsätter. Han poängterar ofta att det är farligt bra att träffa mig och att det kanske slutar med att vi måste skilja oss. Han säger att han är kär och att han tror han älskar mig, men att han är osäker på mina känslor. Men jag vågar inte ens fråga om han skulle kunna tänka sig att lämna sin fru. Är så rädd att han ska säga nej. När vi inte ses ringer han och smsar att han saknar mig. När vi ses på jobbet kramas vi och pussas i smyg, så mysigt och spännande och han säger att han älskar att umgås med mig.

Vad ska man göra?? Sluta ses, ses ett tag till och se vad som händer?. Eller avsluta mitt äktenskap, leva ensam och se vad som händer? Känner mig så förvirrad...

Trodde aldrig jag varken skulle vara otrogen eller ha en relation med en gift man. Det känns så sjukt overkligt.

• Svar på tråden Gift, men förälskad i min gifta chef
  • Ed210

Vad du än väljer är det nog så, att du inte får reda på svaret genom att skriva anonymt i ett webbforum... du måste hitta svaret hos dig själv.

• Fiona M

Är inte ditt äktenskap dött iaf när du känner och har gjort såhär?

• Anonym (Baraanonym)

Ja, jag vet... men när man känner sig totalt förvirrad. Ingen att prata med och skönt att skriva av sig.

Kanske ute efter någon med liknande historier kanske.

• Anonym (Baraanonym)

Fiona, jo delvis. Har inte fixat att ha sex med min man efteråt. Han misstänker att något är fel och har frågat om jag träffat någon annan eller bara har tröttnat på honom. Han säger att han inte tror att jag älskar honom längre. Men det gör jag, kanske bara lite mer vänskapligt.

Grejen är den att jag skulle kunna vara ärlig, han är så sjukt snäll så han skulle antagligen bara vara förstående. Men jag vill inte såra honom. Mer än jag redan gör, fast han inte vet...

• Plupp73

Det finns väl alla varianter på svar....

Jag tror visserligen att vissa människor försöker för lite, för att man tror att man ska gå på rosa moln i 30 år. Fokus är på uppvaktning, romantik och bröllop, inte på det egentliga livet. Man hoppar till nya relationer gång på gång..

MEN vad som jag tror är vanligare:

Tror alltför många går omkring i riktigt usla relationer där man slutat prata, slutat respektera varandra, tjatar och lever parallella liv. Men det är utöver känslor och att såra någon jobbigt och obekvämt rent praktiskt att packa ihop ett liv och äktenskap och dela upp saker och ekonomi för en okänd framtid.

Har en kompis som blev kär på jobbet. Båda var gifta, urförälskade. Men hon drog sig ur det. Idag kan hon fortfarande gråta över honom, sakna hur de kunde prata med varandra, hans sätt att se på henne, hur de var med varandra. Hon har det bra med sin man, de har samma fritidsintressen och de vill samma saker. Men inget bra sexliv, och de pratar inte på det sätt som hon och han kunde....

Vet faktiskt inte ens vad jag tycker att hon borde ha gjort. Men lycka till med ditt val. Jag tror att du bör ta ett beslut gällande äktenskapet oavsett din älskare, annars kan du bli väldigt bitter om det inte funkar och han går tillbaka till sin fru!

• annabellelee
    Plupp73 skrev 2017-07-14 19:16:55 följande:

Jag tror att du bör ta ett beslut gällande äktenskapet oavsett din älskare, annars kan du bli väldigt bitter om det inte funkar och han går tillbaka till sin fru!

• Anonym (Va)
    Anonym (Baraanonym) skrev 2017-07-14 19:01:32 följande:

Ja, jag vet... men när man känner sig totalt förvirrad. Ingen att prata med och skönt att skriva av sig.

Kanske ute efter någon med liknande historier kanske.

Fast du är ju inte förvirrad. Du har valt att gå bakom ryggen på en man som älskar dig för att du är uttråkad och kåtare på en annan man. Ett medvetet beslut och svek mot din familj.
  • taquine

Ni knullar alltså på jobbet, i bilen och sommarstugan... Skilj dig , så har din man chans att träffa en kvinna med lite stil och klass i varje fall.
    Tycker det är otroligt man kan leva med sig själv  och se sig i spegeln  när man håller på så....

Goodness me
  • Anonym (Hmmm)

Du ska inte lämna för den nya. Däremot bör du nog lämna din man eftersom du saknar de rätta känslorna och är otrogen. Efter det kan du ta ställning till hur du vill göra med den nya. Du kommer förstöra din och makens relation för tid och evighet samt därigenom skada dina barn om du gör slut för att direkt gå till den nya.

• Anonym (Jj)

Är i en liknande situation. Han är 10 år äldre och har 2 barn. Jag är gift men inga barn . Är så fullkomligt förälskad i honom och vet inte vad jag ska ta mig till

Svar på tråden Gift, men förälskad i min gifta chef