• nia4
    Äldre 6 Mar 22:20
    5430 visningar
    15 svar
    15
    5430

    Funkar laser som hårborttagning?

    Blev nervvös av inlägget att hårborttagning med laser inte funkar på oss med pco.. Några erfarenheter?? Ska påbörja min första behandling nästa vecka...
    nia4

  • Svar på tråden Funkar laser som hårborttagning?
  • claudi­us
    Äldre 7 Mar 01:42
    #1

    Min syster håller på,hon har oxa pco, men det är tydligen svårt!! Typ över 6 gånga!!

  • Kusin Vitami­n
    Äldre 7 Mar 22:06
    #3

    Ja jisses. Jag har inte direkt någon ökad ansiktsbehåring, men fasar för att det ska "komma". Har tröstat mig med lasertanken tills nu, ska man inte ens kunna hoppas på det alltså? *snyft* Tanken på hår i ansiktet är för mig=katastrof. I vanliga fall är jag nog inte särskilt ytligt lagd men en viss kvinnlighet vill jag ha! Usch, får ont i magen vid blotta tanken...

  • Tinka7­0
    Äldre 7 Mar 22:08
    #4

    Jag har kastat ut tusentals kronor på laserbehandlingar och kan säga att på mej funkar det då INTE!

  • nia4
    Äldre 8 Mar 10:47
    #5

    Behöver nog lite uppmuntran.. någon som laser har funkat på?...

  • Kusin Vitami­n
    Äldre 8 Mar 11:09
    #6

    Håller med Nia, vore kul med något positivt exempel också.

    Något som jag reagerat en del på vad gäller forum av det här slaget är att risken är överhängande att man får en snedfördelning vad gäller svar. Oftast är det ju så att det man INTE upplever som ett problem eller något problem som avhjälpts lätt inte genererar att man fortsätter beklaga sig. Jag menar vem skriver oftast i forum för viktminskning? Givetvis främst de som ännu inte lyckats gå ner i vikt, eller upplever det som ett problem. Om man varit överviktig och sedan smidigt gått ner igen och behållit vikten länge tror jag inte att man kanske känner sig lika motiverad att skriva där längre. Samma sak tror jag gäller även detta forum, att man inte kan ta alla svar här för givna vad gäller statistiskt urval så att säja. Alla med ökad hårväxt har ju givetvis inte heller tillgång till internet eller rutin att skriva på forumn. Många faktorer påverkar helt klart vad gäller VEM och VILKA och VAD skrivs på ett ställe som detta. Jag tror att det är större sannolikhet att man söker sig till detta forum om man har PCO(-S) och har många symptom/svårt att bli gravid jämfört med om man har PCO(-S), gått ner sina kilon, blivit gravid och lyckats med sin hårtborttagning (om nu sådant beov funnits).

    Men visst, jag håller fortfarande helt klart med om att det vore kul att läsa om något fall där just nu då hårborttagning fungerat.

  • katten m
    Äldre 8 Mar 15:32
    #7

    Hej nia4!
    Jag har PCO, gjort hårborttagning med diatermi, det är ju inte samma som laser men det har haft väldigt bra reslutat. Gjort regelbundna beh under ett års tid. Kram

  • nia4
    Äldre 8 Mar 18:40
    #8

    Tack katten för ditt svar! Hoppas att laser funkar lika bra som diatermi.
    Vilka tänkvärda ord du skrev kusin vitamin. Har lixom inte sett på det på det sättet.. Tusen tack!!

  • Kusin Vitami­n
    Äldre 15 Mar 12:46
    #9

    Egentligen- VARFÖR skulle inte laser fungera för personer med pco-s? Jag menar, antalet hårsäckar kan ju inte blir fler bara för att man har en hormonrubbning. Sen att de är mer aktiva och kommer igen oftare än "vanligt", men de kan ju inte heller vara obegränsade i antal. Till slut måste ju alla bli behandlade, även om man får upprepa behandlingen flera gånger. Eller har jag fel?!

  • Stampe­lina
    Äldre 17 Mar 20:33
    #10

    Hej
    Jag har gått på laser med kanon resultat.
    Det har verkligen blivit bättre. Just nu har jag uppehåll pga av att jag är gravid men sen skall jag börja igen.

    Kram Lina

  • nia4
    Äldre 18 Mar 12:49
    #11

    Vad kul att laser verkar ha funkat på dig. Var har du tagit bort hår? Hur många gånger har du gjort? Tänker du fortsätta? Några nackdelar/biverkningar? Vad har du betalt? Oj, det blev många frågor, men jag känner verkligen att jag vill veta mer. Har lixom satt stort hopp till det här med laserbehanlingen känner jag.
    Vad kul att du är gravid igen (var inne på din sida och läste) Varmt lycka till!!
    kram nia

  • Stampe­lina
    Äldre 18 Mar 15:51
    #12

    Hej

    Jag började min första behandling med bröst,hals och ansikte detta betalad jag 1500 kr för. Redan efter första behandlingen såg jag så bra resultat att andra gången utökade vi det till även magen där jag var jätte hårig.
    Då fick jag betala 1000 kr till.
    Sen hann jag bara gå 1 gg till innan jag blev gravid. Man går ca var 7-9 v så visst det är mycket pengar men för mig har det varit värt varenda öre.
    det började bli väldigt psykiskt påfresatande för mig att prata med folk för jag trodde att alla tittade på mina "hår# även om jag själv plockade frenetiskt.Fick även mycket hårsäcks inflammationer och då syns det ju ännu mer.
    Jag skall börja igen när bebben är ute det är helt säkert.
    Enda nackdelen jag har hittat är att det gör ont på vissa ställen men som sagt vill man vara fin får man lida pin.....
    Lycka till o hoppas att du får lika bra resultat.

    Hör av dig om du har fler frågor Lina

  • Försko­llärar­e
    Äldre 21 Mar 20:51
    #13

    Så skoj med positiva erfarenheter. Jag hoppas också på ett gott resultat. Skall börja så fort babyn tittat ut.

  • Lilla molnet
    Äldre 22 Mar 08:44
    #14

    DR1 i Danmark visade ett program där dom undersökt om laser funkade som permanent hårborttagningsmetod. Intervju med experter, kunder, dom som utförde behandlingarna etc, och konklusionen i programmet var att laser inte permanent tar död på hårsäckarna. Det bildas nya hårsäckar hela tiden, och man måste gå på regelbundna besök för att hålla sig "hårfri".

Svar på tråden Funkar laser som hårborttagning?