Inlägg från: Anonym (Bonuspappan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bonuspappan)

Bonusdotter 12år vill sova i vår säng?

Hej min bonusdotter på 12år säger att hon känner sig iaktagen när hon ska sova i sitt rum. Även att hon hör konstiga ljud när det är sovdags. Detta har hänt några gånger tidigare.
    Hennes mor frågade då senast hon känt obehag om hon ville sova i våran säng och det ville hon gärna.

Jag blev väl sådär glad över att hon skulle sova med oss och tog mitt täcke och kudde och gick ut i husvagnen för att sova där istället.
    Sambon kom efter ut i husvagnen och tyckte jag överreagerade.

Tycker annars att hon daltar väl mycket med sin dotter om olika saker, jag har själv söner dock utflugna men jag har aldrig daltat med dom.

Hur tycker forumet om detta?

• Svar på tråden Bonusdotter 12år vill sova i vår säng?
  • Anonym (Bonuspappan)

Hej igen och tack för era synpunkter på detta.

När detta nu hände så var det sent på kvällen och sovdags för samtliga, därav inte läge att ta någon diskussion med biomamman.
    Min lösning då att gå ut och sova i husvagnen var väl inte helt igenomtänkt, men att jag skulle lagt mig i bonusdotterns rum tex är otänkbart då hennes rum är inpyrt med div parfymdofter mm.
    Även att vi skulle sova alla 3 i våran säng funkar inte bra för mig, bonusdottern pratar väldigt mycket i sömnen och då väcker hon i alla fall mig.

Någon annan sovplats i huset finnes inte, därav tyckte jag det var enklast att jag gick ut i husvagnen för att sova.

Fortsättning följer på detta..

• Anonym (Bonuspappan)
    såkalladbonusmamma skrev 2017-07-16 10:39:24 följande:
    Skriver från telefonen, stavfel. Menade inte att du ts skulle skärpa till dig utan att hon ska göra det men att du eller mamman pratar klarspråk om att inga spöken finns osv.

Min "bonus" är halva din bonus ålder, skulle det också stå.

Mamman kan ligga i barnets rum tillsammans med barnet för att göra klart att det inte är några konstigheter.
    Detta har ju som sagt hänt då och då tidigare, när bonusdottern är hos sin biopappa är det aldrig några problem liknande det som händer hos oss.
    Biomamman har väldigt svårt att sätta ner foten när dottern vill få som hon vill, det gäller det mesta, så dottern har svårt att ta ett nej iaf från biomamman.

Nu har jag sovit 3-nätter i husvagnen och dotter och biomamma har delat våran säng, jag har inte haft något bra tillfälle att diskutera detta med biomamman.
    Men det ska jag ta så fort tillfälle ges.

Ska föreslå att nästa gång detta händer så kan mor och dotter gå ut och sova i husvagnen.

Fortsättning följer..
  • Anonym (Bonuspappan)

Hej igen.

Har nu haft ett snack med biomamman om detta och hon håller med mig om att det inte är optimalt att dottern vill sova i våran säng.

Så nu ska vi fixa en extrasäng/madrass som mamman kan sova i vid liknande tillfällen i dotterns rum framöver.

Vill även förtydliga att jag INTE stormade ut i husvagnen kvällen detta började, det var sent alla var trötta så att ta en diskusion om detta då såg jag som helt hopplöst.
    Därför tog jag bara mina sovgrejor och gick lugnt ut i husvagnen för att få sova i lugn och ro..

Fortsättning följer

Svar på tråden Bonusdotter 12år vill sova i vår säng?