Anonym (Bonuspappan) skrev 2017-07-16 12:15:04 följande:
Detta har ju som sagt hänt då och då tidigare, när bonusdottern är hos sin biopappa är det aldrig några problem liknande det som händer hos oss.
Biomamman har väldigt svårt att sätta ner foten när dottern vill få som hon vill, det gäller det mesta, så dottern har svårt att ta ett nej iaf från biomamman.
Nu har jag sovit 3-nätter i husvagnen och dotter och biomamma har delat våran säng, jag har inte haft något bra tillfälle att diskutera detta med biomamman.
Men det ska jag ta så fort tillfälle ges.
Ska föreslå att nästa gång detta händer så kan mor och dotter gå ut och sova i husvagnen.
Fortsättning följer..
Tycker inte ens det behöver gå till en diskussion. Du ska säga till henne hur du vill ha det och hon får finna sig i det. Jag tycker du ska ta upp detta på dagen och framföra att du tänker sova i din säng och du vill inte dela den med dottern då hon sparkas och låter samt att det blir trångt, eller vad hon nu gör, och att du behöver din nattsömn. Anser modern att barnet måste sova bredvid henne så ska modern sova med dottern i dottern säng. Så kan de väl sova där varje natt om hon nu tycker det är så kul. Helt orimligt att du inte ska sova i din säng på flera dagar pga dessa fjanterier. Stå på dig och lycka till.
Jag har varit i din situation att sambons barn kom in till oss varje natt under en längre period pga hon var "rädd för zombies". Det var outhärdligt. Jag gjorde klart för sambon att jag inte vill dela säng med dottern då och att han får gå in med dottern till hennes rum och sova där. Jag blev rasande när han lät dottern sova kvar i vår säng med mig medan han själv la sig på soffan. Oerhört störande. Som tur är så är han inte heller så stort fan av samsovning eller fjanterier från barnet sida, och njöt inte av att hon kom in (som din sambo verkar göra?). Tyvärr är det ju svårt att prata vett i små barn som får för sig saker. Men att ställa kravet på föräldern att denne ska lösa problemet
med barnet i barnets rum är inga högt ställda krav och en av få saker vi "styvföräldrar" med gott samvete kan lägga över på föräldern i fråga. Anser jag då.