• Salkin

    Vad händer asså????

    Hej!

    Asså är så less på mitt grubblande och orealistiska tankar och ångest..

    Lider av ocd och ångest är så sjukt rädd att få en psykos..

    Iallafall har haft alla möjliga tvångstankar men jag ska nu vara i Turkiet 1 månad utan min flickvän som är i Sverige.. vi snackar i telefon varje kväll men igår fick jag för mig en hemsk tanke.. tänk om hon är less på mig.. Vet att de inte är så men varför kan jag inte släppa det vill inte tänka sånt här är så less..

    Vårat förhållande är typ perfekt men alltid när nåt är bra ska min hjärna hitta på nåt som ger mig ångest och oro

    Vad tror ni håller jag på bli galen eller Vafan äre frågan om

  • Svar på tråden Vad händer asså????
  • Monitorkontroll123

    Det är inget onormalt att vara orolig, drabbar nog de flesta i någon form till och från.

    Vad är det som för in dig på sådana tankar? Vad säger hon om det?

    Har du någon aning om var ångesten kan komma ifrån? Pratar du med någon professionell?

  • Salkin
    Monitorkontroll123 skrev 2017-07-16 00:39:50 följande:

    Det är inget onormalt att vara orolig, drabbar nog de flesta i någon form till och från.

    Vad är det som för in dig på sådana tankar? Vad säger hon om det?

    Har du någon aning om var ångesten kan komma ifrån? Pratar du med någon professionell?


    Hej! Tack för ditt svar

    Pratade med en professionell psykolog som sa att det är tvångstankar och ångest.. haft en jobbig barndom men enligt mig har det inte påverkat mig så mycket men enligt dom är det nu som jag bearbetar allt som hände. Eller att det kommer upp som tvångstankar osv suger på förklara. Och tänker alltid det jag inte vill tänka liksom vet att min flickvän älskar mig men det skulle vara hemskt om de var så att hon var less på mig. Men det är inte då..svårt att förklara haha
  • Monitorkontroll123

    Jag tror ens barndom påverkar en mycket och att det inte är något man kan kontrollera. Menar inte att efter som du hade det tufft som barn kommer du ha tvångstankar som vuxen men mer att man behöver erkänna och konstatera hur det påverkat en och se mönstrerna för att kunna kontrollera det.

    Det bästa du kan göra är att vara ärlig med henne om dina tankar och din ångest. Annars blir nog relationen lidande i slutändan. Men kom ihåg att oavsett hur bra och fantastiskt det känns så måste du själv må bra för att kunna få någon annan att må bra.

    Vad gör du när tankarna kommer? Finns det något du kan göra för att skingra dem? Kan vara att till exempel att sortera någon klädlåda eller ringa någon avlägsen släkting du sällan pratar med? Bara så fokus skiftar.

  • Salkin
    Monitorkontroll123 skrev 2017-07-16 22:52:11 följande:

    Jag tror ens barndom påverkar en mycket och att det inte är något man kan kontrollera. Menar inte att efter som du hade det tufft som barn kommer du ha tvångstankar som vuxen men mer att man behöver erkänna och konstatera hur det påverkat en och se mönstrerna för att kunna kontrollera det.

    Det bästa du kan göra är att vara ärlig med henne om dina tankar och din ångest. Annars blir nog relationen lidande i slutändan. Men kom ihåg att oavsett hur bra och fantastiskt det känns så måste du själv må bra för att kunna få någon annan att må bra.

    Vad gör du när tankarna kommer? Finns det något du kan göra för att skingra dem? Kan vara att till exempel att sortera någon klädlåda eller ringa någon avlägsen släkting du sällan pratar med? Bara så fokus skiftar.


    Jo är ärlig med henne asså pratar med henne om allt och samma dalbon det här.. det jag gör när jag har ångest är att ringa henne / prata med henne och min pappa för de båda lugnar ber mig
  • Salkin
    Monitorkontroll123 skrev 2017-07-16 22:52:11 följande:

    Jag tror ens barndom påverkar en mycket och att det inte är något man kan kontrollera. Menar inte att efter som du hade det tufft som barn kommer du ha tvångstankar som vuxen men mer att man behöver erkänna och konstatera hur det påverkat en och se mönstrerna för att kunna kontrollera det.

    Det bästa du kan göra är att vara ärlig med henne om dina tankar och din ångest. Annars blir nog relationen lidande i slutändan. Men kom ihåg att oavsett hur bra och fantastiskt det känns så måste du själv må bra för att kunna få någon annan att må bra.

    Vad gör du när tankarna kommer? Finns det något du kan göra för att skingra dem? Kan vara att till exempel att sortera någon klädlåda eller ringa någon avlägsen släkting du sällan pratar med? Bara så fokus skiftar.


    Samma sak om det här ska det stå haha
Svar på tråden Vad händer asså????