• Equurona76

    Ni som slutat med Cymbalta!

    Hej!

    Måste få höra med er som slutat med Cymbalta.

    Det har nu snart gått tre veckor sedan jag nollade Cymbalta. Inte lika eländigt nu som andra veckan som var bland det värre jag upplevt. Stötarna i huvudet och kroppen har blivit betydligt mildare och längre mellan gångerna. Har tyvärr fortfarande ett hjärta som rusar titt som tätt, värkande och spända muskler, svårt att slappna av men värst av allt är mitt humör som pendlar mellan hopplöshetskänsla för att några timmar senare känna mig ganska normal.

    Någon som känner igen sig?

    Mycket tacksam för svar.

  • Svar på tråden Ni som slutat med Cymbalta!
  • Equurona76

    Ingen med erfarenhet? Nu är det en månad sedan jag slutade helt. Har fortfarande spända ömma muskler, yrsel och hjärtat rusar för minsta lilla ansträngning. Känns som jag aldrig kommer bli bra. Hopplöst...

  • AngoStura

    Har du trappat ut till så låg dos som möjligt innan du slutade? Du kan ju också tömma kapslarna och bara ta några få "korn" för att slippa de värsta utsättningssymtomen. Och minska sakta, sakta. I och för sig har du ju kommit en bra bit på väg. Har läst på något amerikanskt forum att utsättningsbesvären brukar avta efter 2-3 månader.

Svar på tråden Ni som slutat med Cymbalta!