• Josefine123

Gravid? Äl? hjälp att tolka!

Hej!

Jag och min sambo är inne på fjärde försöket med första barnet. Innan dess p-piller. Brukar ha regelbunden cykel 26-27 dagar men förra månaden kom mensen på dag 22. Brukar få ont i bröstvårtorna när jag har äl men denna månaden körde jag ägglossningstest. Inga symtom på Ägglossning men positivt 5/7, alltså äl 6-7/7. Hade massa sex då. Nu har jag sedan ett par dagar ont i bröstvårtorna som jag brukar ha vid äl, men även lite ömma bröst som spänner. Känner molvärk och stick nere i magen och sjukt trött. Tycker även att kaffet smakar metalliskt och mår lite illa och har huvudvärk av och till. Tog ett test igår som var negativt. Kan jag vara gravid ändå eller är det nu som ägglossningen är? Är osäker då cykeln blev rubbad förra månaden. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gravid? Äl? hjälp att tolka!
  • Snuttis2

Supersvårt att säga!

När kom grav symtomen?

Spontant hade jag nog sagt nej till graviditet men enbart för att det tar embryot 5-6 dagar att fästa och sedan en stund att få ut hcg (i tillräckligt stor mängd) i kroppen för att det ska börja ge symtom!

Vid mina graviditeter har de "riktiga" symtomen alltid kommit först efter bim! Men du kan ju vara höghormonare o få känningar tidigt : )

• Aliona

Det är lite tidigt för så mycket symptom, och även lite tidigt för gravtest. Du kan så klart vara gravid men du får nog hålla ut några dagar och testa igen. Äl tror jag dock inte att det är.

Svar på tråden Gravid? Äl? hjälp att tolka!