• EvelinaochJoel

Har bebis slutat växa?

Ska försöka göra en lång historia kort.

Fick mitt första plus på stickan 22/2 i år som slutade i ett MA 17/4 (då hade fostret inte levt på 3 veckor). En fruktansvärt omtumlande och ledsam händelse. Men vi tog oss igenom det och plussade igen den 12/6. Fick en blödning som liknade den jag först fick innan förra MA i måndags och sökte vård för detta i tisdags men fick inte träffa läkare förän i onsdags. Gjorde då ett VUL och skulle enligt sista mensen vara i v 8+1. Läkaren kunde dock bara se att fostret var i vecka 6+5 och såg heller inga hjärtslag. Hon sa att det inte behöver betyda att det är något fel då fostret är så litet och det då kan vara svårt att se hjärtslagen samt att man inte vet när min ägglossning ägt rum. Men i bilen hem började jag ju såklart fundera och insåg att det i princip måste vara omöjligt för mig att vara i 6+5 då det i onsdags var 4 veckor och 2 dagar sen jag plussade. Jag är så oerhört deppig och uppgiven i nuläget och famlar omkring i mörkret. Ny tid för VUL är den 24/7 och jag hoppas de kan överbevisa mig. Någon som kan dela med sig av liknande händelse som slutat som en solskenshistoria?

• Svar på tråden Har bebis slutat växa?
  • Nymphaea

Jag känner med dig. Har själv gått igenom MA och vet vad det innebär. Väntan på nytt VUL är så lång. Det enda solskenet kom för mig senare, när jag blev gravid igen.

Stor kram och hoppas ditt foster inte slutat växa!

• Jag är bara jag

Ska man vara krass så ska hjärtat synas tydligt i v.9. Själv haft 4 missfall med 5 barn så jag hur jävligt det är.

• EvelinaochJoel

Jo det vet jag också. Men tänker om det finns en chans att det faktiskt är felberäknat. Hela den här händelsen pendlar ständigt mellan hopp och förtvivlan.

• cesso

Du kan ha räknat fel! Jag har varit i exakt samma situation där graviditeten bedömandes vara typ i v 5+ och jag trodde det var tio dgr längre.

Jag plussade tydligen oerhört tidigt och samtidigt satte sig graviditeten i livmodern senare än jag trott.

Allt gick bra. Hoppet är inte ute!

• Nymphaea
    EvelinaochJoel skrev 2017-07-16 13:45:25 följande:

Fruktansvärt är det. Man vet inte vilket ben man ska stå på.

Nej. Jag tyckte jag kände fosterrörelser också, på tok för tidigt (det var muskelspasmer), men jag ville ju så gärna att det skulle vara så, så jag googlade på tidiga fosterrörelser. Kanske gjorde hoppet det ännu svårare att ta beskedet i slutändan, men jag tror nog i och för sig att jag hade blivit lika besviken ändå.

Samtidigt är det ju faktiskt så att du kan ha räknat fel, och läkaren gav er inget negativt besked. Det kan sluta väl!
Svar på tråden Har bebis slutat växa?