Medtagbar skötdyna
Hej!
Hur gör ni om ni är ute med bebisen och behöver byta blöja? Det är väl inte i alla offentliga toaletter dom de har skötrum?
Har ni med er medtagbart skötdyna?
Tacksam för svar!
Hej!
Hur gör ni om ni är ute med bebisen och behöver byta blöja? Det är väl inte i alla offentliga toaletter dom de har skötrum?
Har ni med er medtagbart skötdyna?
Tacksam för svar!
Ja, en Babybjörn skötbädd med fack för diverse jag hittade på loppis för var det 35 eller möjligen 45:-- men inte mer. Har jag även på skötbord som finns för det känns fräschare och jag har ju allt i den- blöjor, servetter, handduk, extrakläder.
Ja, har en liten filt med plastbotten som alltid ligger i skötväskan, nu när han är större täcker den dock inte hela kroppen ;)
Det brukar komma med ett tunnt skötunderlägg i skötväskor, eller så kan man köpa till det. Tänk vikbart sittunderlag, så tjocka är de ungefär. I värsta fall får man lägga det på golvet på toaletten. Men jag tycker inte det har varit nåt jätteproblem att hitta skötbord. Ofta finns det. Kniper det kan man byta i vagnen eller i bilen.
Bytte i liggvagn, drog in hela vagnen på handikapptoaletten.
Även om det finns skötbord på offentliga toaletter la jag aldrig mina barn direkt på skötbordet, min skötväska hade en tunn skötdyna - men en handduk funkar ju lika bra!
IKEA har skötunderlägg för billig peng. Köpte ett par stycken för ca 2 år sen. Bara att tvätta och använda igen. Plastbotten men väldigt tunn. Har alltid det under på offentliga skötbord (Och hemma hos folk utan skötbord ifall det skulle komma något bredvid när man byter i någons soffa eller dyl). Libero har ju även engångs man köper i matbutiken :)