• Anonym (C)

Tvättmedel ni använder för nyfödd

Hej!

Vilket tvättmedel använder ni för er nyfödda? Jag vill båda handtvätt och maskintvätta.

Vad har ni för tips för de alternativen? Som jag förstår ska det vara parfymfritt. Använder ni då samma tvättmedel till era kläder/lakan osv?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tvättmedel ni använder för nyfödd
  • Anonym (Samma)

Skona parfymfri. Kör med samma till all tvätt.

• Anonym (Stina)

Jag brukar variera, huvudsaken för mig är att de är parfymfritt och rekommenderat av astma och allergi förbundet.

Inget sköljmedel.

• Aliona

Också Skona parymfri. Tvättar bebisens kläder separat även om det är onödigt, men jag gillar verkligen när mintvätt luktar.

• Anonym (Mamma)

Vi använder parfymfritt ja, brukade inte köra våra grejor i parfymfritt men yngsta har massa hudproblem så blev illa tvungen.

• Anonym (Stina)

Och ja, använder samma till alla i hushållet

• Anonym (E)

Använder Via color sensitive (är oparfymerat) sedan tidigare så använder det till bebisens kläder också, funkar till både maskintvätt och handtvätt. Inget sköljmedel i vanliga fall, varken nu eller tidigare, men är kläderna i material som blir statiskt så använder jag Neutral sköljmedel.

• Anonym (oj)

Tror jag har missat något :)  Ska man ha särskilt tvättmedel till bebiskläder!?
    Jag har tvättat mina barns kläder i samma tvättmedel som vi tvättar övrig tvätt i, plus att vi använder sköljmedel.

dum fråga, men varför måste man ha särskilt till dem? vi har lidl tvättmedel (formil) eller ariel och softlan vanilla orchid sköljmedel. Sonen är 4år och har inga allergier eller astma och vår bebis är 9månader och har heller inte uppvisat något (eksem, nysningar, eller andra allergiska symptom)

• Anonym (Samma)
    Anonym (oj) skrev 2017-07-16 22:40:10 följande:
    Jag har tvättat mina barns kläder i samma tvättmedel som vi tvättar övrig tvätt i, plus att vi använder sköljmedel.

dum fråga, men varför måste man ha särskilt till dem? vi har lidl tvättmedel (formil) eller ariel och softlan vanilla orchid sköljmedel. Sonen är 4år och har inga allergier eller astma och vår bebis är 9månader och har heller inte uppvisat något (eksem, nysningar, eller andra allergiska symptom)
    De kan ha känslig hud som reagerar på framförallt parfymen i tvättmedlen. Vi använder sköljmedel som också är parfymfritt. Utan sköljmedel kreverar min hud av stela obekväma kläder och handdukarna blir ju kartong utan sköljmedel! Vår bebis har perfekt hud och har alltid haft.
  • Badfantasten
    Anonym (oj) skrev 2017-07-16 22:40:10 följande:

Har också använt samma tvättmedel och sköljmedel till alla i familjen. Friska barn i nu 10 års åldern. Hade de haft eksem el astma hade jag givetvis bytt. Även med dusch och bad, schampo använder vi samma. Varierande märken på allt.
Svar på tråden Tvättmedel ni använder för nyfödd