• Anonym (Hm)

Är kissnödig hela tiden

Har de 2 senaste dagarna varit kissnödig jätteofta, främst nattetid då jag har behövt gå på toa säkert en gång i timmen och därmed inte sovit mycket. Har googlat runt och börjat oroa mig för övertänjd blåsa. Jag har dock inte problem att hålla mig/ kissar inte på mig, men blev ändå orolig? Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Är kissnödig hela tiden
  • lövet2

Den vanligaste orsaken är UVI, och då behöver du antagligen medicin. Ring vårdcentralen i morgon!

• Anonym (Hm)
    lövet2 skrev 2017-07-16 23:30:47 följande:

Den vanligaste orsaken är UVI, och då behöver du antagligen medicin. Ring vårdcentralen i morgon!

Det kan nog stämma! Symptomen stämmer!
  • Anonym (Anonym)

Bör man inte även ha ont när man kissar om det är uvi ? För det hade jag det sved det kliade höll på bli tokig av det. Om du nu är uvi drick mycket så du kissar ofta på så vis km du kissa ut bakterierna.

• Anonym (bella)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-07-17 00:16:04 följande:

Bör man inte även ha ont när man kissar om det är uvi ? För det hade jag det sved det kliade höll på bli tokig av det. Om du nu är uvi drick mycket så du kissar ofta på så vis km du kissa ut bakterierna.

Nej, det måste varken svida eller göra ont. 

TS, drick inte sött, då matar du bakterierna, men jag rekommenderar att du kontaktar VC också, UVI kan om den vill jävlas, gå upp i njurarna.
  • EnAnonumius
    Anonym (bella) skrev 2017-07-17 07:38:59 följande:
    Nej, det måste varken svida eller göra ont. 

TS, drick inte sött, då matar du bakterierna, men jag rekommenderar att du kontaktar VC också, UVI kan om den vill jävlas, gå upp i njurarna.
    Nu rekomenderas det ju att man skall dricka mycket vatten vid UVI.

Dock så är det en myt med detta "drick inte sött för då matar du bakterierna".

I all mat man äter så finns det en viss mängd vätska med. Och det är lika stor risk att mata bakterierna med "något sött" oavsett vad man dricker eller äter. Då kroppen utvinner faktiskt vätska från maten också och de kommer ju att processas i njurarna det med. Du har socker i så mycket olika födoämnen förutom "sötade vätskor".
    Så bakterierna får tillräckligt med "socker" ändå oavsett om man dricker eller äter då majoriteten av födoämnen innehåller socker, och vätska har inte expressfart ned till njurarna.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (K)

Min moster hade sådär när hon diagnosticerades med diabetes. Men mest troligt är det nog bara uvi

• Annannnannaa

Jag har haft urinvägsinflammation ett flertal gånger i mitt liv och det har börjat med att jag fått springa ofta på toa för att pinka en liten skvätt fast det känns som man vill kissa flera liter. Sedan om det blir värre svider det vid urinering. Men om det inte gått för långt kan du stoppa det redan idag.

Köp hem 2-3 liter tranbärsjuice. Det ska vara den färdiga, inte den man spär ut.

Drick en liter juice direkt. Drick inget vatten.

Fyll sedan på under hela kvällen. När du går och lägger dig dricker du ett stort glas. Det är viktigt att det finns tranbärsjuice i blåsan hela natten. Du kommer att vakna och behöva upp på toa och då dricker du mer juice.

I morgon kommer du förhoppningsvis att vara besvärsfri, men om du inte har det behöver du penicillin.

Denna kuren har räddat både mig och vänner så den är verkligen värd att prova, jag lovar.

• Anonym (Hm)

Har kollat upp. Urinvägsinfektion men blir snart bättre! ????

Svar på tråden Är kissnödig hela tiden