• Hellebelle76

Blivande Hbg-mammor i mars-18

Hej!

Tänkte starta en mammagrupp för Helsingborgare som väntar barn runt mars 2018! Här håller vi en god ton med högt i tak gällande allt som rör graviditet och mammalivet!

Välkomna!

• Svar på tråden Blivande Hbg-mammor i mars-18
  • Jensan911

Vad kul!

Jag har en dotter som fyllde 1 i maj, nästa är beräknad 19/3, så vecka 5+0 imorgon!

• Jensan911

Ja, ska på hälsosamtal i början på augusti!

Vi bor på Eneborg, ner mot söder! Du då?

• Hellebelle76

Utsökta att svar dröjer, har varit semester.
    Jag har hälsosamtal nästa vecka igen men ett tidigt ultraljud i nästa vecka.
    Bor i Laröd med mina två barn och min blivande sambo. Är din mage mkt svullen, Dvs syns det något?

• Jensan911

Ingen fara! Hoppas du haft en trevlig semester

Åh vad spännande, ska du göra ultraljudet privat eller du "får" det?

Jag är svullen, men inte alls som med blivande storasyster! Då fick jag köpa mammabyxor i vecka 7, och hade en riktig kula så det gick inte att dölja haha... Att det var tarmar var ju mindre charmigt men rund kula var det! Nu väger jag mer än när jag väntade henne, är så sjukt hungrig hela tiden (precis som första veckorna då också), det syns beroende på vad jag har på mig. Är du svullen? Har du mycket symtom?

• lindizzen

Hej. Vad trevligt att hitta en grupp från helsingborg.

Jag plussa igår och är beräknad till 3/4. Är i v 4.

Hoppas få följa er ändå. Har 3 söner sedan tidigare. Dem är 13, 11 och 2,5 år gamla.

Jag bor på planteringen. Uppvuxen här ute. Så bott här i 37 år.

Jag blev gravid 3 månader efter mitt missfall. Så hoppas att det går vägen denna gången.

• Hellebelle76
    Jensan911 skrev 2017-07-23 10:22:21 följande:

Ingen fara! Hoppas du haft en trevlig semester

Åh vad spännande, ska du göra ultraljudet privat eller du "får" det?

Jag är svullen, men inte alls som med blivande storasyster! Då fick jag köpa mammabyxor i vecka 7, och hade en riktig kula så det gick inte att dölja haha... Att det var tarmar var ju mindre charmigt men rund kula var det! Nu väger jag mer än när jag väntade henne, är så sjukt hungrig hela tiden (precis som första veckorna då också), det syns beroende på vad jag har på mig. Är du svullen? Har du mycket symtom?

Ultraljudet är provat hos dr Sabelberg. Det kostar 300kr och vad jag vet kan vem som boka, jag har dock haft honom för fertilitetsbehandling för mina två andra barn.
    Ska bli spännande.
    Jag är jättesvullen emellanåt så har nu shopat stora tröjor ????
    Hade du varit på inskrivning än?
  • Hellebelle76

Herregud min stavning, ni får försöka förstå mig ändå. Känns som mobilen spelar mig ett spratt ????

• Hellebelle76
    lindizzen skrev 2017-07-23 12:03:53 följande:

Hej. Vad trevligt att hitta en grupp från helsingborg.

Jag plussa igår och är beräknad till 3/4. Är i v 4.

Hoppas få följa er ändå. Har 3 söner sedan tidigare. Dem är 13, 11 och 2,5 år gamla.

Jag bor på planteringen. Uppvuxen här ute. Så bott här i 37 år.

Jag blev gravid 3 månader efter mitt missfall. Så hoppas att det går vägen denna gången.

Hej, välkommen!
    Jag hade en grupp här för mitt första barn och några av oss umgås fortfarande
    Menar du bf 3/4?
    Jag är i vecka 7 och är beräknad till ca 15/3.
    Har du fått mkt symtom än?
  • lindizzen
    Hellebelle76 skrev 2017-07-24 14:57:38 följande:

Hej, välkommen!

Jag hade en grupp här för mitt första barn och några av oss umgås fortfarande

Menar du bf 3/4?

Jag är i vecka 7 och är beräknad till ca 15/3.

Har du fått mkt symtom än?

Hej.

Ja jag menar bf 3 april.

Har gått o fått ett jäkla illamående. Även brösten dem ömmar o spänner.

Var med i en grupp när jag vänta 2,5 åringen. Men där var ingen från Helsingborg med. Skåningar var där men var utspritt från norr till söder.
  • Jensan911
    Hellebelle76 skrev 2017-07-24 14:50:22 följande:

Ultraljudet är provat hos dr Sabelberg. Det kostar 300kr och vad jag vet kan vem som boka, jag har dock haft honom för fertilitetsbehandling för mina två andra barn.

Ska bli spännande.

Jag är jättesvullen emellanåt så har nu shopat stora tröjor ????

Hade du varit på inskrivning än?

Jaha! Finns han här i Helsingborg?

Jag fyndade mammakläder på rean på hm, känns betydligt mer verkligt när man drar på sig muddbyxorna!

Jag ska på hälsosamtal om två veckor, inskrivningen minns jag inte riktigt datum för! Är i vecka 6+0 idag!
  • Hellebelle76

Har ungefär samma symtom som du och är galet trött. Började jobba igår och det var lite tufft :)

• Hellebelle76

Jensen- han finns mitt i stan. Ska kanske oxå köpa mammakläder men brukar klara mig med kjolar med resår. Men ett par mjukis hade inte varit fel!

Svar på tråden Blivande Hbg-mammor i mars-18