Vattenflaskan som blivit ett problem
Känner igen det så väl. Hon drack vatten på natten enda fram tills hon var 20 månader då hade vi semester och kände att nu hade vi orken att ta tag i det. Hon var precis som er dotter. Orolig och ängslig på natten däremellan så ledsen att det enda som funkade var flaskan 2-3ggr per natt.
Första natten vi 01 ungefär så var det lite mer högljudda protester. Jag förklarade i lågmäld, mild ton om för henne att vattnet är slut, att det bli inget, utöver det sa jag ingenting. Här hade vi ju dock en fördel att hon är äldre än er dotter och förstår innebörden lite mer. Hon blev skitsur och arg hoppade till slut ner från sin säng som står intill vår. Hon gick runt lite och gnällde men insåg att det var mörk och ensamt och ville snart komma upp igen. Hon testade igen men vi sa nej. Hon surade ett tag till och snurrade runt och hade sig men efter ca totalt 40min somnade hon igen. Natten därpå tog det nog inte mer en 10 min och somna om själv utan någonting. (Hon tar inte napp). Det har blivit nåt bakslag där hon frågat efter vatten och ibland kan de ju faktiskt vara törstiga men jag testar alltid med att säga nej. Har hon inte somnat om på några minuter så vet jag att hon är törstig på riktigt. Dock har det bara inträffat ca 2ggr på 4månader.
Nu sover hon så mycket bättre tack och lov. Lite drömmar och så ibland och hon vill gärna ligga mellan oss på morgonen, från 05 ungefär. Annars sover hon ca 19.30-06.30.
Hoppas det löser sig för er.