• Carro1987

Orolig och undrar.

Hej.

Jag har fått 2 barn tidigare och nu känns de helt annorlunda mot dom tidigare graviditerna.

Jag har fått symtomerna illamående som kommer och går men jag kräks inte.

Reagerar på olika dofter ibland och känner mig illamående.

De stramade nere vid livmodern och äggstockarna men smärtan har bara blivit värre.

Åkte till gynekologen igår natt pågrund av starka smärtan igår kväll och dom tog graviditetstest och kollade med ultraljud och dom hittade inget.

En kompis till mig hade samma symptom som mig och hade gjort samma som jag fick igår natt och visade sig efter när gynekologen skickade henne vidare att hon var gravid.

Idag har jag haft ont och kommit blödningar men inte mycket.

Är jag gravid eller något annat?

Jag har gjort ett graviditet innan i lördags och igår natt.

Men köpte apotekets för 79kr, men fick veta från vänner att man ska köpa clerblue.

Kan man lita på sjukhusets graviditetstest?

• Svar på tråden Orolig och undrar.
  • alade

Har du fått positivt graviditetstest någon gång? Tog de blodprov för att kolla hcg?

Tänker spontant att om du fått utslag på tester och väldigt kraftig smärta utan att se något i livmodern skulle det kunna vara utomkvedshabandeskap.

Vad gav läkaren för förklaring?

• Carro1987

Vi köpte apotekets för att kolla om de var positivt, men visade sig vara negativt.

Sen fick jag reda på från min pojkväns syster och min vän att dom hade köpt apotekets och båda fick negativt på apotekets graviditets test. Dom rekommenderar clerblue. Funderar på att köpa den imorgon.

Sen andra testet dagen efter då vi var hos gynekologen och dom tog ett graviditets test visade negativt igen, lika dant hände min vän och pojkväns syster när dom var hos gynekologen.

När vi var hos gynekologen, var dom otrevliga och hade så bråttom med allt och var som en pest när vi var där på natten.

Dom tog ett gravtest, blodtrycket och ultraljud allt såg bra ut.

Men fattar inte varför dom inte tog blodprov för att se hormonerna.

Men idag har jag haft lite ont, blöt lite gran och mår illa nästan hela tiden.

• parentesen

Herregud inte haka upp sig så tidigt:

Ni vet ju inte ifall det slutar i missfall men då lär du känna av det med smärtor.

• alade

Det händer säkerligen att en del är gravida utan att testa positivt, men om du varken testat positivt eller ser nåt på VUL skulle jag tippa på att du inte är gravid.

Svar på tråden Orolig och undrar.