• Lindax1988

Vilka Graviditetssymtom hade ni innan BIM? Plussade ni?

Hej alla :)

Jag och min sambo försöker att skaffa barn, första försöket nu.
    Hade ÄL den 6/7 och ska ha min mens på onsdag 19/7.

Har den senaste veckan både känt mig mycket tröttare på dagarna så att jag tom. har behövt gå och vila, fått finnar och mått lite illa och from. i söndags så har jag behövt gå på toaletten oftare och fått molande värk i tjejmagen och ryggslutet samt har en fortsatt hög temp.

Tog ett test i söndags morse som visade negativt och har inte vågat testa igen ännu då man blir så besviken men vad tror ni andra, är jag gravid? Någon med liknande symtom som har plussat? Kanske finns det någon som vill följas åt :)

• Svar på tråden Vilka Graviditetssymtom hade ni innan BIM? Plussade ni?
  • EmiliaBD

Hej :) jag och min sambo har också bestämt oss för att börja försöka, slutade med p-piller den 16/6, hade ägglossning den 6/7, har inbillat mig sen dess att jag blev gravid på första försöket, tagit gravtest i princip 7 dagar i rad och sista jag tog nyss, på kvällsurin, ser ut såhär

Vet verkligen inte om jag inbillar mig men jag hoppas att det är något på gång! Ska ta ett imorgon det första jag gör :) symptom kan jag dock inte svara på än eftersom jag inte vet om jag inbillat mig eller inte ????

• Lindax1988

Tycker mig verkligen se ett streck där :) Grattis isåfall men ta ett nytt test imorgon igen och uppdatera gärna! Jag ska oxå ta ett test imorgon men är rädd att det ska visa neg. igen då jag precis fick lite rosa på pappret nu när jag var på toaletten:(

• EmiliaBD

Det ska jag absolut göra! Hade sex igårkväll och det kom lite rosa på pappret efteråt men inget mensliknande så det borde inte vara nån fara, annars är det en ny månad nästa månad :)

• Lindax1988

okej jag hade oxå sex igår kväll får väl hoppas på att det är därför men brukar inte ha sån molade värk i flera dagar innan och heller inga såna här spottings.. när mensen väl kommer så har jag typ bara ont någon timma innan och sen kommer det mycket. Så jag får se vad testet visar imorgon även om jag blir lite deppig när det blir lite rosa, förhoppningarna går som i en berg och dalbana just nu :/ Har du haft några symtom dom senaste dagarna?

• EmiliaBD

Åh jag förstår verkligen dina tankar just nu :(

Jag har endometrios, har därför ätit ppiller i 7 år och bara tagit uppehåll när kroppen själv velat "blöda ut", (enligt läkarens rekommendationer), vilket har varit ca var 4 månad.

Har opererat mig två ggr pga cystor och har därför fått ärrbildning på äggstocken som ibland kan värka och dra på ett obehagligt sätt. Så jag har inte riktigt någon erfarenhet av hur det bör kännas vid ÄL och innan mens, men jo jag har haft lite värk i några dagar. Kan dock säga att min temp har gått upp, och mina bröstvårtor har varit ömma sen ägglossning och dom är aldrig det annars..

Jag håller tummarna för dig!

• Lindax1988

okej usch då har du varit med om mycket! Hoppas att ditt plus blir starkare idag! Lycka till själv :)

• Kyriie88

Hej! Jag fick molvärk bara någon dag efter ägglossning som höll i sig mer eller mindre till bim 13/7. Utöver detta hade jag inga tisiga symtom. 9/7 fick jag negativt gravtest och Jag plussade svagt den 11/7 o fick gravid 1-2 på clearblue digitalt 13/7. Nu efter plusset så märker jag inte alls mycket. Lite känningar i tjejmagen till o från o brösten började ömma igår. Jag håller tummarnaför er atr ni plussar! :)

• EmiliaBD

Nu är det faktiskt två streck!!

Hade beställt babyplans testa tidigt som plingade på dörren imorse, hoppade upp från sängen och sprang raka vägen till badrummet

Hur har det gått för dig Linda?

• Lindax1988

Oj vad roligt för er , grattis ???? för mig verkar det inte gå ngt vidare fortfarnde neg. Grav test och när jag sen vaknade upp på efm. Eftersom jag jobbar natt så hade mensen kommit ???? men den är inte riktigt så röd som den brukar utan med rosa/röd och typ vattnig (ursäkta detaljerna) men det kommer tyo lika mycket som en vanlig mens. Plus att detta kom två dagar innan min bim är konstigt då den alltid brukar vara punktlig hmm...

• LBP91

Hej. Hoppar in här..

jag har upplevt lite samma som TS. Negativa gravtester och en sparsam mens som kom på BIM men varade bara i två dagar. (Normal mens är kraftig och fem dagar.) Har flera gravsymptom som extrem hunger, trötthet halsbränna med mera. Hade ont i brösten några dagar efter ÄL och fram till BIM.

Svar på tråden Vilka Graviditetssymtom hade ni innan BIM? Plussade ni?