Inlägg från: Anonym (En mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En mamma)

Oskyldigt misstänkt för barnmisshandel

Stackare förstår er våran dotter sa under en lek på skolan att jag daskat henne på rumpan och henne bror . Vi fick brev från soc ett möte och vi fick detta uppläst . Min dotter mådde väldigt dåligt det kom fram senare att detta var påhittat under leken. Utredning nerlagd men vi mådde så dåligt under hela processen även min dotter . Låt soc göra sin utredning hämta hem allt som är nödvändigt om barnens hälsa kör med öppna kort . Stå på er barn säger saker under lek det är inget ovanligt de tänker inte alltid på att det kan misstolkas .

• Anonym (En mamma)
    Anonym (Sorgsen och uppgiven) skrev 2017-07-18 11:37:28 följande:

Tack för att du delar med dig, vad skönt att det löste sig för er!

Jag tror nog det här kan vara en positiv grej när allt väl är över, men just nu känns allt nattsvart.

Förstår det mycket jobbigt för alla . De kommer kolla om märken synts förut om barnen aviker i beteendet som kan tyda på misshandel . De kommer prata med skolan kolla hälsojourna från skolan om de utvecklats som andra barn växt m.m . Vi pratade med våran dotter och hon berättade om att hon skojade under en lek med barnen . Vi hade även samtal med skolan om detta soc viste det . Vi blev tajtare som familj och tycker det är skönt att det är över
  • Anonym (En mamma)
    Anonym (Sorgsen och uppgiven) skrev 2017-07-18 13:19:14 följande:

Hon har ju blåmärken och skrubbsår som alla andra 7-åringar, men det kommer sig ju av att hon leker, cyklar omkull med mera. Kan man i värsta fall föreslå att dom ska förhöra hennes bästa vän? Dom är ju nästan alltid i lag och hon var definitivt med när dottern cyklade omkull senast.

Ja jag tror också att man kommer starkare ut på andra sidan. Du ger mig hopp! :)

Självklart får barb blåmärken av lek och cykla omkull med cykel. De kommer titta på journalerna som gått från BVC till skolan där barnens hälsotillstånd finns . De kommer titta på om något anmärkningsvärt uppkommit som tex ovanligt konstiga blåmärken på kroppen . Har ni mormor / morfar eller farmor /farfar nära familjen som de kan prata med om hur era barn har det hur ni är? Eller någon annan släkting vänner till er? Soc kommer ha barnförhör där de har olika saker till hjälp tex kort och dockor där barnen får berätta hur de har det hemma , skolan vilka de leker med mycket mera ni kommer få samtal utan barnen med soc.

En vän blev anklagad för slagit sin son det gick till åklagare utan bevis. Åklagare sa att barn säger saker inga märken fanns inga betendeförändringar på sonen det gick inte till rättegång åklagarn la ner det.
  • Anonym (En mamma)

Hur har det gått för er TS

• Anonym (En mamma)

Vad skönt för er.

Men jag undrar över du bett om samtalskontakt varför då? Det är ju att skuldbelägga dottern mera barn hittar på saker det är så .

Det bästa är att ni går vidare nu och inte tjatar om det igen.

Det kan bli värre om du inte kan släppa det med din chef är konstigt kolla upp vem han pratat med låter inte okej

• Anonym (En mamma)
    Anonym (Tala med flickan) skrev 2017-09-12 20:09:33 följande:

Ärligt talat så bör man nog uppfostra sina barn. Detta med att inte skuldbelägga är ju absurt. Självklart måste man efter något sådant här tala med sitt barn om vad sådana här lögner kan ställa till med. En 7 åring vet mycket väl att man inte ska ljuga. Dock ser jag inte varför man skulle behöva en samtalskontakt, vanlig uppfostran bör väl fungera bra.

Samtidigt ska man ju berätta att det var bra hon kom fram med sanningen. Och att dottern vågade berätra visar ju på ett stort förtroende för er, och rädd för er är hon ju inte.

Tycker du ska fråga din chef varifrån hon hört detta. Och sedan så är man oskyldig tills annat bevisats. Ett åtal räcker inte för att din chef ska flytta på dig

Antagligen så vet din chef inte vad hen ska tro. Antingen får du be henne tro på dig eller byta jobb. Om hon inte kan tro dig, då skulle jag säga byt jobb, du kommer känna dig som en misstänkt året runt anors.

Barn är barn det är inget ovanligt att barn hittar på och säger saker som inte stämmer .

Självklart ska man prata med barnet i lungn form och låta barnet tala det kan vara något hon hört från en kompis att dens förälder gort så och då bara sagt något liknade utan att förstå konsekvenserna av det .

En klasskompis till mitt barn påstod att den blivit sexuellt utsatt av sin bror till mitt barn . Utredningen visade att barnet hade skojat hittat på under en lek inte heller detta barnet förstod konsekvenserna .
  • Anonym (En mamma)
    Anonym (Sick) skrev 2017-09-16 12:55:07 följande:

Öh, nej. Jag svarar ju nyktert utan att gasta och låta känslorna dra iväg som alla gör som läser en anonym tråd på ett forum och sedan är snabba med att upprört skriva om hur hemskt Sverige är.

Läs om mitt imlägg igen. Jag skrev att ingen kan veta om det är sant eller inte. Om du har kapacitet till läsförståelse förstår du då att jag varken tror eller inte tror på ts utan påpekar att alla som "låter känslorna dra iväg" borde tagga ned och fundera på hur trovärdig en anonym källa på familjeliv.se är...

Bra nu förslår jag eftersom du tycker anonyma inlägg är fel och ej trovärdiga att svara med fullständigt namn och efternamn dina inlägg tolkad lika ej trovärdiga då du svarar anonymt tänk på hur du själv beter dig innan du angriper andra . Jag Väntar att läsa ditt nästa svar med namn och efternamn så vi andra ska kunna finna dina inlägg seriösa och trovärdiga ha en bra dag
  • Anonym (En mamma)
    Anonym (Sick) skrev 2017-09-16 15:18:53 följande:

Knäpp logik. Jag är här för att diskutera, inte agera nämndeman i en rättegång. Jag diskuterar IDÉER och FÖRETÉELSER anonymt, inte personer. Mamman här hänger ut sina barn och en massa andra människor och man kan diskutera barnmisshandel i sak men inte kasta sig in i tråden och tro att det är fakta.

N

Ni är pinsamma.

Du är pinsam begär inget när du kör med anonymitet själv . Du har gett svaret själv till mammans anonymitet det är känsligt för att inte hänga ut någon är man anonym detta är 1 av flera som frågar om råd och råkat ut för liknade. hon hänger inte ut någon ett kön är inte att hänga ut adress namn och efternamn ålder är att hänga ut. Då kommer du lämna tråden förmodar jag eftersom du bildat dig en uppfattning att tråden är osann .
  • Anonym (En mamma)
    KlunsSmurfen skrev 2017-09-16 14:57:33 följande:

Du är paranoid.

Någon som själv är dubbelanonym ska knappast ifrågasätta varför andra är det, vad har du att dölja?"Ilska?"

Öh, jo.

"Jag reagerar INTE med massa känslor efter att ha läst ditt inlägg"Öh, jo. Dina inlägg är helt känslobaserade.

"Jag tror inte på dig helt enkelt eftersom du har motiv för att ljuga och skriva detaljerat om detta."

Du reagerar med känslor, blir mörkrädd och är paranoid.

"För övrigt är det en härskarteknik du använde dig av där ;)"

Öh, nej. Kan du inte förklara på vilket sätt det är härskarteknik i inlägget tar jag för givet att du är en paranoid person som låter sina känslor dra iväg och som försöker på ett patetiskt sätt använda härskarteknik som argument för att du inte har något argument.

"Hela tråden är fylld av ilska och det är just den jag svarar på"

Öh, nej. Det hade ju varit lätt att hänvisa till de inläggen fyllda med ilska, men du kan inte det för att det är bara en lögn.

Det luktar troll och de försöker bara orsaka ilska. Patetiskt av någon som gömmer sig bakom dubbelanonymt nick."Jag svarar ju nyktert utan att gasta och låta känslorna dra iväg som alla gör som läser en anonym tråd på ett forum"Öh, nej. Du blir mörkrädd och gastar.

"Jag skrev att ingen kan veta om det är sant eller inte"

Precis, tagga ner själv.

Svar på tråden Oskyldigt misstänkt för barnmisshandel