Anonym (Tala med flickan) skrev 2017-09-12 20:09:33 följande:
Ärligt talat så bör man nog uppfostra sina barn. Detta med att inte skuldbelägga är ju absurt. Självklart måste man efter något sådant här tala med sitt barn om vad sådana här lögner kan ställa till med. En 7 åring vet mycket väl att man inte ska ljuga. Dock ser jag inte varför man skulle behöva en samtalskontakt, vanlig uppfostran bör väl fungera bra.
Samtidigt ska man ju berätta att det var bra hon kom fram med sanningen. Och att dottern vågade berätra visar ju på ett stort förtroende för er, och rädd för er är hon ju inte.
Tycker du ska fråga din chef varifrån hon hört detta. Och sedan så är man oskyldig tills annat bevisats. Ett åtal räcker inte för att din chef ska flytta på dig
Antagligen så vet din chef inte vad hen ska tro. Antingen får du be henne tro på dig eller byta jobb. Om hon inte kan tro dig, då skulle jag säga byt jobb, du kommer känna dig som en misstänkt året runt anors.
Barn är barn det är inget ovanligt att barn hittar på och säger saker som inte stämmer .
Självklart ska man prata med barnet i lungn form och låta barnet tala det kan vara något hon hört från en kompis att dens förälder gort så och då bara sagt något liknade utan att förstå konsekvenserna av det .
En klasskompis till mitt barn påstod att den blivit sexuellt utsatt av sin bror till mitt barn . Utredningen visade att barnet hade skojat hittat på under en lek inte heller detta barnet förstod konsekvenserna .