• Daveusa

Gjorde jag rätt?

Hej! Jag är ny på denna sidan men just nu behöver jag stöd ifrån alla håll. Jag behöver veta om jag har agerat rätt i denna situation.

Jag pendlar rätt mycket fram och tillbaka mellan USA och Sverige. Mina senaste förhållande har alltid varit med amerikanska kvinnor. Så den biten fattar jag väldigt kort.

Jag träffade en tjej för cirka 2.5 år sedan som var gift med sin man som hon fortfarande är gift med fast dem har separerats. Mitt samvete åt upp mig om att inte åka till Atlanta och träffa henne för sex för att jag ville inte ha det på mitt samvete.

Däremot förra vintern runt november så kom denna tjej på hennes man när han var otrogen mot henne så vi kunde starta vårt förhållande. (jag är medveten om att jag är lika smutsig här som jagade en gift kvinna).

Vi har nu träffats fysiskt i 6 månaders tid men det började komma varningsflaggor sen förra veckan.

Hon var otrogen mot mig och ljög om det rakt ut tills jag fick reda på sanningen genom mina metoder.

Det tog 3-4 dygn av lögner och förnekelse om att hon var otrogen tills jag fick information av hennes ex man att hon var med någon annan. Jag spelade dum för hennes exman och sa att jag inte hade fått tag på henne i två dygn och han sa vad han sa till mig.

Efter detta konfronterade jag henne igen och hon ljög en gång till och hittade på en massa men då ringde hon hennes ex man och sa att jag var någon psykad ex pojkvän.

Han köpte inte det argumentet och hörde av sig till mig och vi pratade och mer bullshit som hon sa dök upp.

Eftersom mitt tålamod tog slut med lögnerna berättade jag för hennes ex man om all flört och otrohet som pågick bakom hans rygg i två år och förklarad även att hon har gjort så med andra snubbar i förhållande också som hon erkände till mig vilket nu har lett till att han har fördelen mot henne i en rättegång om vård av deras barn och hur pengar skall fördelas mm då han står för all inkomst i hushållet fortfarande.

Efter att jag tog så mycket stryk för att hon inte var ärlig mot mig ifrån gjorde jag rätt som tjallade ut henne till hennes exman?

En som såkallat älskar mig så som hon påstod skulle aldrig sätta mig i en situation om otrohet och avslutat mig och henne ordentligt.

Så är jag super ond som sjönk till hennes nivå eller är det Karma och andra hade säkert gjort värre saker?

• Svar på tråden Gjorde jag rätt?
  • Anonym (Eww)

Du gjorde fel. Hon var förmodligen inte ens otrogen mot dig, men du valde att tro mer på hennes exman än på henne. Fräscht.

• Dixie

Hur kan mannen ha en fördel i rättegången - han var ju också otrogen?!

Känns ju inte särskilt schysst gjort sv dig att berätta......

• Emale
    Anonym (Eww) skrev 2017-07-18 07:29:27 följande:

Du gjorde fel. Hon var förmodligen inte ens otrogen mot dig, men du valde att tro mer på hennes exman än på henne. Fräscht.

Vad vet du om det?

Förutsatt att det stämmer som TS säger att han VET att hon varit otrogen, ljugit om det osv så gjorde han helt rätt.
  • Anonym (Eww)
    Emale skrev 2017-07-18 07:46:01 följande:
    Vad vet du om det?

Förutsatt att det stämmer som TS säger att han VET att hon varit otrogen, ljugit om det osv så gjorde han helt rätt.
    TS beskrivning av situationen DRYPER av det beteende som kontrollerande, svartsjuka män oftast har. Så nej, jag är inte direkt övertygad om att TS har några bevis för att kvinnan var otrogen. Tycker du själv att det låter som att hennes exman, som TS alltså "stal" kvinnan från, är en tillförlitlig källa ang detta?
  • Daveusa

Hon erkände otroheten till slut efter 3 dygn av förnekelse och lögner. Personen hon var med svarade i telefon också. Jag visste vem den personen var.

Hennes ex man ljög inte utan hennes lögner staplades i en hög som gjorde situationen värre och vi kom på hennes lögner genom att båda två pratade då hon fortsatte ljuga för oss båda.

Så nej jag var inte svartsjuk utan förråd när jag fick reda på att det var en person jag varnade henne för att inte pratade med som hon fortsatte att prata med.

• Emale
    Anonym (Eww) skrev 2017-07-18 08:18:28 följande:

TS beskrivning av situationen DRYPER av det beteende som kontrollerande, svartsjuka män oftast har. Så nej, jag är inte direkt övertygad om att TS har några bevis för att kvinnan var otrogen. Tycker du själv att det låter som att hennes exman, som TS alltså "stal" kvinnan från, är en tillförlitlig källa ang detta?

Had tucker snarare att det dryper av det beteende som vissa väldigt manipulativa kvinnor har. Jag tycker absolut att det faktum att hon var otrogen mot sin tidigare man och att TS nu säger sig ha bevis för att hon varit det även mot honom går bara alltför väl ihop. TS, du kanske kan redovisa hur du vet att hon varit otrogen?
  • Dixie
    Daveusa skrev 2017-07-18 08:47:20 följande:

Hon erkände otroheten....

Så nej jag var inte svartsjuk utan förråd när jag fick reda på att det var en person jag varnade henne för att inte pratade med som hon fortsatte att prata med.

Ni har träffats fysiskt i 6 mån, men har ni ett förhållande?

Har det här tjejen generellt dåligt omdöme, eller varför varnade du henne för personer hon nu var "otrogen" med?
  • Daveusa

Den personen jag varnade henne för blev kär i henne förra året och höll det hemligt. Han ville förstöra vad jag och hon hade visst han lyckades men det är inte hans fel för fem öre utan helt hennes för att hon ljög om att dem inte pratade men endå gjorde det och valde själv att hålla dörren öppen.

Vi kanske inte sågs fysiskt dem första två åren men så otrogen som hon var på webcam med mig och alla bilder och klipp hon skickade är ett bevis på otrohet men jag såg det inte som det just då utan jag såg det som en kvinna som var trött på sin nuvarande man som inte kunde komma ut ur det äktenskapet pågrund av situationen.

Hon fick väl ett guldläge när hon fångade sin exman vara otrogen och slängde ut honom ur huset etc samtidigt som hon ville förstöra hela hans liv och ta hans pengar osv.

Under hela denna perioden så jag verkligen honom som en dålig människa då jag aldrig fick träffa honom osv

Men efter att vi snackade förra veckan kom vi på alla hennes lögner tillsammans om allt och eftersom hon förråde mig på det sättet och fortsatte ljuga trots att jag sa till henne du har en ärlig chans att inte ljuga så säger jag inget till din ex man so fortsatte hon bygga upp berget av förnekelse och lögner.

• PeterGB3G

Blir man ihop med någon bakom dennes partners rygg skaffar man sig problem. Det handlar inte om din moral, utan hennes. Svek hon honom med dig är det ett beteende som hon har med sig. Inte konstigt hon gjorde det igen med dig. Skit i det där helt och hållet. Walk away.

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Daveusa

Jag har raderat allt som har med henne att göra och tog avstånd.

Gjorde jag rätt genom att gola till hennes ex man? eller det kvittar för att det är bara här mitt samvete tar över.

• Emale
    Daveusa skrev 2017-07-18 09:56:42 följande:

Gjorde jag rätt genom att gola till hennes ex man? eller det kvittar för att det är bara här mitt samvete tar över.

Jag tycker du gjorde rätt.
  • Anonym (nja)

Du skriver för det första rätt märkligt: "mitt samvete åt upp mig" (tydligen inte eftersom du sen snabbt kunde ha sex med henne. 

Sen verkar ni alla tre vara rätt knepiga typer, lite drama queens, iaf hon och du.  Varför ta kontakt med henne ex - han är ju ett ex! Red ut din egen smutsiga byk tillsammans med henne men varför dra in den andra killen?

Din fråga är alltså om du gjorde rätt som tjallade för hennes ex? Nej det var fel! Men jag tycker också att du ställer helt fel fråga, det viktiga här väl snarare om du gjort rätt över huvud taget, inte den lilla slutdetaljen (dvs dra igång en otrohetshistoria osv)

Verkar mest som om du ville hämnas på henne genom att berätta för hennes ex, men han är som sagt ett ex, vad hon gör nu har han inte med att göra (om de verkligen är klara med varandra) 
    Det låter mer som om du vill framstå som "the good Guy" i den andre killens ögon - varför?

Sen tror jag ni båda mår bäst av att inte ses mer 

• PeterGB3G

Varför bekymrar det dig? Gnager ditt samvete dig? Du gav dig in på en snårig väg där det är väldigt svårt att vad som är rätt och fel. "Rätt" hade väl i så all från början ringt upp hennes man och sagt du har ett förhållande med hans fru.

Amerikanska skilsmässor handlar mycket om pengar. Om hon nu var otrogen en massa, varför ska han då betala dyrt underhåll och inte få träffa sina barn? På så sätt gjorde du väl rätt som gav honom en fördel i förhandlingen.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Me)
    Anonym (nja) skrev 2017-07-18 10:15:15 följande:
    Du skriver för det första rätt märkligt: "mitt samvete åt upp mig" (tydligen inte eftersom du sen snabbt kunde ha sex med henne. 

Sen verkar ni alla tre vara rätt knepiga typer, lite drama queens, iaf hon och du.  Varför ta kontakt med henne ex - han är ju ett ex! Red ut din egen smutsiga byk tillsammans med henne men varför dra in den andra killen?

Din fråga är alltså om du gjorde rätt som tjallade för hennes ex? Nej det var fel! Men jag tycker också att du ställer helt fel fråga, det viktiga här väl snarare om du gjort rätt över huvud taget, inte den lilla slutdetaljen (dvs dra igång en otrohetshistoria osv)

Verkar mest som om du ville hämnas på henne genom att berätta för hennes ex, men han är som sagt ett ex, vad hon gör nu har han inte med att göra (om de verkligen är klara med varandra) 
    Det låter mer som om du vill framstå som "the good Guy" i den andre killens ögon - varför?

Sen tror jag ni båda mår bäst av att inte ses mer 
    Håller med.
  • Anonym (japp)

Ja du gjorde rätt
  • Anonym (japp)
    Anonym (Eww) skrev 2017-07-18 08:18:28 följande:
    Och jag tycker ditt inlägg DRYPER av feminism där man alltid ser kvinnan som offer och mannen som bov. Hur du än försöker vinkla detta så kommer du inte ifrån att kvinnan ÄR en lögnare
  • Anonym (Eww)
    Anonym (japp) skrev 2017-07-19 17:08:44 följande:
    Och jag tycker ditt inlägg DRYPER av feminism där man alltid ser kvinnan som offer och mannen som bov. Hur du än försöker vinkla detta så kommer du inte ifrån att kvinnan ÄR en lögnare
    Nej, det har vi ju fått svar på av TS i tråden. Det var dock inget som framgick av trådstarten. Men jag hade fel!
Svar på tråden Gjorde jag rätt?