Fler?
Hej!
Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.
Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?
Hej!
Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.
Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?
Min första FET ja Har vanligtvis ägglossning jag med men fick som sagt Letrozol så funderade på hur vanligt det är.
Har dock inte fått nån info om att hålla koll med ägglossnigstest Men har fått en ägglossningsspruta utskrivet också.. har du?
Har 5 frysta blastisar och eftersom det är landstingsfinansierat så är det dem man ska beta sig igenom först.. Du hade också rätt många frysta va?
Tack, tycker det går helt ok! Känner att det sticker lite men inte lika mycket som förra gången. Försöker att inte tänka så mycket utan att jag kanske kände efter mer den gången. Sen är jag lite yr idag men vet inte orsaken.
Är inte lika trött som jag var innan stimuleringen.
Känner mig ovanligt lugn men vill mest att det ska vara dags för nästa steg snart.
Hur mår ni?
Okej vad konstigt att dom säger så olika :) Till mig sa dom att eftersom min ägglossning verkar vara någorlunda regelbunden blir det ostimulerat. Men konstigt eftersom du då ska göra stimulerad?
Nej jag tror att om man gör ostimulerad som mig ska man hålla koll med ägglossningstest och när det visar ägglossning gör man fet efter så många dagar äggen är befruktade (för oss tror jag det var 5-dagars i frysen så alltså 5 dagar efter positivt ägglossningstest är det återföring). Jag ska därför inte ta ägglossningsspruta! Men tycker det hade känts tryggare för om min ägglossning kommer på "fel dag" så måste jag vänta en månad till eftersom min klinik inte gör återföring på helgen. Med ägglossningsspruta verkar man ju kunna styra det mer.
Är det tanken att göra fet efter din nästa mens eller? :)
Vi fick 4 st till frysen & är också landstingsfinansierat :)
Ijo: ikväll tar jag 7:e stimuleringssprutan. Vul på tisdag morgon. Hur länge har ni stimulerat vid lång ivf?
Min ägglossning har också funkat som vanligt så är som sagt överraskad över att jag fått detta utskrivet. Hade du PCO?
Jag har fuskat nu och ätit tabletter denna månad och tänkte testa ha sex och se om något kanske händer. Hellre det än att bara försöka en månad till utan nån hjälp som helst
Ijo: ikväll tar jag 7:e stimuleringssprutan. Vul på tisdag morgon. Hur länge har ni stimulerat vid lång ivf?
Tack! Börjar bli nervös nu. Tankar som tänk om jag redan ägglossat? Tänk om dom är för mogna? (kan dom vara det?) Eller nåt annat som skulle avbryta.
Smurf11: det känns som att detta är en hel värld. Är det bra med de äggblåsorna och den tjockleken efter Lezetrol? Hur hoppas vi att det ser ut på måndag? Självklart ska du fråga om dom kan göra ett vul på måndag om det ger dig information så att du kan lyckas.
Skickar en styrketanke!
Smurf: Hur gick det på ditt vul idag?