Första klippningen?
Min sambo och jag funderar att klippa våran son ganska snart. När tycker ni man ska klippa första gången?
Svar med motivering är mkt välkommet:)
Min sambo och jag funderar att klippa våran son ganska snart. När tycker ni man ska klippa första gången?
Svar med motivering är mkt välkommet:)
När du känner att det behövs. Antar att han är rätt liten. Men vissa ungar har kalufs tidigt och en massa hår. Tror sonen var drygt 1-2 år när jag klippte honom började ha hår över ögonen. Gjorde ju hemma vågade väl inte ta så liten till frisören. Han var väl 4-5 när han klipptes hos frisören första gången efter och klippt håret själv en morgon. Sedan dess vägrar han låta mig klippa honom och vill bara klippa sig hos frisören.
När håret är tillräckligt långt!
Ja när håret är långt. Sonen klippte vi första gången när han var 2,5 år.
Jag klippte sonens hår när han var knappt 6 månader. Hög tid då för långt var det! Lockigt och tovigt. Hunnit klippa en gång till också och han är 8 månader nu. Snart dags igen. Säkert klippt ca 6 cm. Man klipper när behovet finns helt enkelt.
Tack för svar! En följdfråga: när anser ni att håret är för långt på en liten pojke då? (Runt året är pojken)
Vi tog fram saxen för några veckor sedan. Han är 21 månader. Det började bli långt ner mot nacken, så det blev först potta bak innan sambon tog fram trimmern. Blev väl sådär, men tydligen vill frisörer helst trimma allt sa kompisar och sonen har ganska tunt hår så det kändes inte fint.
Sex månader var vår son första gången han klipptes och då av en riktig frisör som kom hem till oss, blev jättefint. Han hade mycket hår redan vid födseln så det var definitivt dags tyckte vi. Ingen som reagerat på att det skulle vara något konstigt.
Vi tog fram saxen för några veckor sedan. Han är 21 månader. Det började bli långt ner mot nacken, så det blev först potta bak innan sambon tog fram trimmern. Blev väl sådär, men tydligen vill frisörer helst trimma allt sa kompisar och sonen har ganska tunt hår så det kändes inte fint.