Kreta i september
Jag har hittat en resa till kreta i slutet på september. Men är det verkligen tillräckligt varmt där då?
Vi vill ha sol, värme och bad :)
Jag har hittat en resa till kreta i slutet på september. Men är det verkligen tillräckligt varmt där då?
Vi vill ha sol, värme och bad :)
Ja, det är tillräckligt varmt, jag har varit där många gånger i september och även början av oktober, temperaturen har varierat mellan 25-30 grader.
Åh va bra!
Nu till en annan fråga. Skulle ni resa med all inclusive? Vi är 2 vuxna och 1 barn. Med all inclusive skulle det kosta + 7500kr.
Åh va bra!
Nu till en annan fråga. Skulle ni resa med all inclusive? Vi är 2 vuxna och 1 barn. Med all inclusive skulle det kosta + 7500kr.
Åh va bra!
Jag tänkte mest om det var bekvämast med all inclusive om man reser med barn. Varken jag eller sambon dricker knappt alkohol. Kanske skulle bli en öl till maten.
Men det blir nog utan :)
Är det dyrt där? Eller är det ungefär som i Sverige med priser?
Jag tänkte mest om det var bekvämast med all inclusive om man reser med barn. Varken jag eller sambon dricker knappt alkohol. Kanske skulle bli en öl till maten.
Men det blir nog utan :)
Om ni ska ta all inclusive beror helt på hur ni ska lägga upp resan. Ska ni mest vara vid poolen och närliggande strand eller hyra bil och åka runt? Bor ni i en större by eller stad där det finns gott om restauranger eller t.ex på sunwing som ligger långt från det mesta?
Sen beror det också på om ni gillar bufféer eller inte. Gillar ni att gå på vanliga restauranger är det ju smartare att ta utan.
Själv gillar jag bufféer om de är bra och tycker all inclusive är smidigt om man åker med barn.
Håller med om att syftet med all inc bör nog vara alkoholen för att det ska "gå ihop sig".
Dessutom bör du gilla smaklöst vin och blaskig ljus öl då det är det som normalt ingår. Visst kan du få en GT och IC sim är ok men hur många sådan dricker du på en vecka.
Sist jag hade all inc så KÖPTE jag och frun en flaska gott vin till middagarna då vinet som ingick var helt odrickbart för oss.
Ta frukost men skit i resten, iaf om det finns restauranger i närheten av hotellet. Är det långt till restauranger kanske man inte har så mycket val...