• TjockTjinona

Sånger till sångstund

Vi ska åka på sommarläger för barn 4+ och deras mammor. Varje familj ska hålla i minst en aktivitet, och vi har fått tilldelat oss bl.a. sångstunden. Men vad sjutton ska man sjunga för sånger?

De flesta barnen är födda 2011, men åldrarna varierar från 4 till 10 år. Det får ju vara sånger som alla kan, eller som åtminstone är väldigt lätta att lära sig. Men samtidigt får det ju inte bli "bebissånger". Lilla snigel, björnen sover, krokodilen i bilen m.fl. känns kanske lite för mesigt?

Mina barn (4 resp. 6 år) har önskat sig "Sommarlov, solen lyser skönt", "Batmansången", "Akta dig för krokodilen", "Tjena, tjena, vad heter du?", "Hatten på huvet" och "Tyrannosaurus Rex" som är sånger som de brukar sjunga på samlingarna på sin förskola. Men det är ju inte alls säkert att andra barn kan de sångerna? Dessutom kanske man behöver några som är lite mer vanliga?

Bomba mig med tips!

• Svar på tråden Sånger till sångstund
  • TjockTjinona

Ja, vi får nog välja några som är mer vanliga. Mina barn kände dock inte igen "Hajarna" eller "Solen lyser...". Vi kan ju slänga in några av de som de önskat som är hyfsat lätta att lära sig.

Svar på tråden Sånger till sångstund