• Anonym (Ledsen)

Vad vill han? Jag förstår ingenting..

För ett år sedan träffade jag vad jag känner är mannen i mitt liv. Vi hade en väldigt intensiv kontakt under några månader, träffades dock inte så mycket då vi har en bit mellan oss. Efter några månader tyckte han att det gick för fort och att jag ställde krav och bröt med mig. Jag blev helt förkrossad och gjorde allt för att vi skulle försöka reda ut det.. Han besvarade inte mina meddelanden och jag mådde jättedåligt. Försökte gå vidare och träffade några killar men det funkade inte då mina känslor för honom aldrig försvinner. Nu sen ca 5 månader har vi kontakt igen, jag tog kontakt. Vi hörs då och då. Han tar ibland kontakt men mer sällan. Då är det bara vardagsprat.

Nu har vi träffats tre gånger senaste 3 månaderna och när vi har setts så har vi sex, myser, pratar och har jättetrevligt. Jag är så kär i honom och det vet han om. När jag säger det säger han bara något gullig men ingenting annat. Han säger att han tycker om mig men jag tror mer att det är som en vän.. Hade han varit intresserad av något mer hade han väl visat det när jag säger vad jag känner? Varför vill han träffa mig och ha sex när han vet vad jag känner. Han har ju knappast problem att få tjejer.. Jag vet att det är så dumt av mig att träffa honom eftersom mina känslor blir starkare.. I början när vi träffades var han jättegullig och kärleksfull.. Vad vill han med mig? Varför tar han ibland kontakt för att ha mig i bakgrunden? Om han vet att jag vill vidare om han inte vill ha mig varför släpper han mig inte? Vi är båda 35 år gamla...
    Känns hopplöst att jag inte kan gå vidare :( Hur ska jag hantera detta?

• Svar på tråden Vad vill han? Jag förstår ingenting..
  • Anonym ((män)skligheten)

Detta dilemma du beskriver går att läsa spaltmetrar om på nätet och pratas om böand tjejer på hela planeten, det kommer alltid att vara kvinnans största gåta med mannen. Däri ligger de största skillnaderna mellan oss. "Venus och Mars" och vi måste pränta in det dagligen i våra medvetanden utan att förstå ett jota iallafall och göra samma misstag om och om igen eftersom vi är funtade på ett helt annat sätt. Vi sätter samband mellan sex och hjärta och kontinuitet vilket män väldigt sällan gör. Att attrahera en man på djupet ner i hans allra mest förseglade anatomi är näst intill omöjligt men förekommer ju dock eftersom män fortfarande går och gifter sig och går med på att skaffa barn och leva i monogama relationer men jag skulle säga att det är mer undantag än regel speciellt sedan dejtingappar och all tillgänglighet på obegränsad sex.

Han låter som en man som en typisk man som älskar sex och eftersom du är en bra tjej som dessutom bekräftar hans ego så är du ju toppen att ligga med. Men hade inte förväntat mig något alls och hållit inne med mina känslor och snarare försäkt bli mer otillgängliig så att han får känna motstånd och kämpa lite för dig.
    Först då vet du vad han känner på riktigt

• Anonym (Ah)
    Anonym ((män)skligheten) skrev 2017-07-19 13:36:04 följande:
    Detta dilemma du beskriver går att läsa spaltmetrar om på nätet och pratas om böand tjejer på hela planeten, det kommer alltid att vara kvinnans största gåta med mannen. Däri ligger de största skillnaderna mellan oss. "Venus och Mars" och vi måste pränta in det dagligen i våra medvetanden utan att förstå ett jota iallafall och göra samma misstag om och om igen eftersom vi är funtade på ett helt annat sätt. Vi sätter samband mellan sex och hjärta och kontinuitet vilket män väldigt sällan gör. Att attrahera en man på djupet ner i hans allra mest förseglade anatomi är näst intill omöjligt men förekommer ju dock eftersom män fortfarande går och gifter sig och går med på att skaffa barn och leva i monogama relationer men jag skulle säga att det är mer undantag än regel speciellt sedan dejtingappar och all tillgänglighet på obegränsad sex.

Han låter som en man som en typisk man som älskar sex och eftersom du är en bra tjej som dessutom bekräftar hans ego så är du ju toppen att ligga med. Men hade inte förväntat mig något alls och hållit inne med mina känslor och snarare försäkt bli mer otillgängliig så att han får känna motstånd och kämpa lite för dig.
    Först då vet du vad han känner på riktigt
    Håller med.
  • Anonym (Biik)
    Anonym (Ah) skrev 2017-07-19 13:37:44 följande:

Håller med.

Håller med. Bryt med honom så du kommer loss. Låt inte livet passera pga honom. Vi tror inte att vettigt folk kan utnyttja oss på sådant sätt när vi berättat om våra känslor, men det finns de som kan det. Var så säker.

Önskar dig lycka till. Du har fixat det i 34 år innan honom och du kommer även att fixa det efter honom.

Kram
  • Anonym (mmm)

Du skrev svaret själv: du är kär, han är det inte.
    Ni ses och har sex för att du är svag och inte säger ifrån! Det kommer inte bli en riktig relation av det. Du undrar varför han har sex med dig för han kan väl få andra tjejer? ja det kanske han kan men dig VET han ju att han får ha sex med, varför då anstränga sig att hitta andra? Du vill få det till att han kanske ändå har känslor för dig men han har ju varit tydlig med att han inte är kär i dig, annars hade han givetvis sagt det och också bettet sig som en person som längtar efter dig och vill utveckla förhållandet.

• Anonym (Ledsen)

Ja ni har helt rätt... Även om han säger att han tycker om mig kan det vara som en vän eller bara något han säger.. Jag vet ju att han träffar andra tjejer och att om det fanns ett intresse att utveckla vår relation hade han gjort det nu när han vet hur jag känner. Jag ska försöka släppa honom.. Det är bara så svårt, har aldrig upplevt såna här känslor med någon...

Anonym (Ledsen) skrev 2017-07-19 14:44:24 följande:

Ja ni har helt rätt... Även om han säger att han tycker om mig kan det vara som en vän eller bara något han säger.. Jag vet ju att han träffar andra tjejer och att om det fanns ett intresse att utveckla vår relation hade han gjort det nu när han vet hur jag känner. Jag ska försöka släppa honom.. Det är bara så svårt, har aldrig upplevt såna här känslor med någon...

Det är mest sannolikt att det är som sexpartner han tycker om dig, vilket inte har något som helst med vänskap att göra. En vän har man till att dela förtroenden, upplevelser och fungeras som stöd för varandra, det är nog inte hans syfte med dig.
    Att du även nämner att han träffar andra tjejer säger ju allt tycker jag. Du är inte exklusiv ,Skulle han varit kär hade han inte haft andra. Hur känner du med att vara en i högen? Kan du tänka dig att dela honom?

Ditt bästa kort är att sätta gränser och respektera dig själv först. Genom det kommer även han kunna respektera dig och förstå vad han ev går miste om.

Killar som honom kan fortsätta ha kakan bara för att det finns kvinnor som tillåter det....varför skulle de sluta då om det kan ha allt?

• Anonym (Ledsen)

Jo du har helt rätt i det du skriver. För mig är det bara så svårt hur man kan vara så fysisk med någon man  inte har känslor för. Ligga och kramas, sova tillsammans och ha sex, äta middag. Det är så konstigt.. Jag vet inte att han träffar andra utan det tar jag förgivet att han gör och jag vet att han är väldigt aktiv på dejtingappar...

Jag känner emellanåt att jag har noll självrespekt. Att jag jagar efter någon som inte vill ha mig. Jag vet bara inte hur jag ska komma över honom.. Det har gått ett år och jag har dejtat men det hjälper ej... Jag vet att det bästa är att bryta helt och inte höras och ska verkligen försöka...

Tack för alla kloka reflektioner.

Anonym (Ledsen) skrev 2017-07-19 15:07:39 följande:

Jo du har helt rätt i det du skriver. För mig är det bara så svårt hur man kan vara så fysisk med någon man  inte har känslor för. Ligga och kramas, sova tillsammans och ha sex, äta middag. Det är så konstigt.. Jag vet inte att han träffar andra utan det tar jag förgivet att han gör och jag vet att han är väldigt aktiv på dejtingappar...

Jag känner emellanåt att jag har noll självrespekt. Att jag jagar efter någon som inte vill ha mig. Jag vet bara inte hur jag ska komma över honom.. Det har gått ett år och jag har dejtat men det hjälper ej... Jag vet att det bästa är att bryta helt och inte höras och ska verkligen försöka...

Tack för alla kloka reflektioner.

Jag har undrat exakt detsamma så många gånger och haft fel varje gång. Känt mig son en urvriden trasa och så patetisk i mina egna ögon som ens kunnat tro något så befängt som att deras ömhet skulle vara kärlek;(

Tog mig långt tid att förstå och gick på många nitar och blev personlighetsförändrad på kuppen. Blev som du upp över öronen i speciellt en som sitter som ett permanent avtryck i mitt inre. Kan inte glömma denna person och trillade dit några gånger innan det till slut gick upp för mig att hans känslor endast levde i min fantasi! Återstår ännu att se om han kommer blekna i skuggan av någon bättre?

Stå på dig, du är värd kärlek och respekt:P
  • Anonym (Pirin)

Vad han vill? Träffas ibland och ha sex!

Varför? Det är ett bekvämt arrangemang för honom. Kravlöst sex med en beundrarinna. Varför inte? Jag tror det är du som lider av det hela som måste säga nej helt enkelt. Även om det är trist... Eller så fortsätter ni så, men hoppas inte för mycket på att det ska utvecklas till ett förhållande.

• Anonym (Ledsen)

Ja visst är det så att det bara är jag som lider utav detta då det är jag som har känslor. Jag ska vara ärlig mot honom om han frågar om vi ska ses mer. Säga att vi inte söker samma typ av relation och att jag får mer känslor när vi ses och bara skadar mig själv genom detta. För det är ju som ni skriver, hade han velat ha mig, varit intresserad av mig så hade han visat det, vilket han gjorde i början men inte längre, Sedan att han ibland bara hör av sig för att se hur jag har det utan att fråga om vi ska ses är väl mer en taktik för att se till att jag finns kvar där i bakgrunden antar jag... Fy för män som utnyttjar kvinnor som känner som dom gör. Då är det väl bättre att vara med kvinnor som faktiskt bara vill samma sak..
    Tycker jag,,,

• Stårschan
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-07-20 09:19:37 följande:

Ja visst är det så att det bara är jag som lider utav detta då det är jag som har känslor. Jag ska vara ärlig mot honom om han frågar om vi ska ses mer. Säga att vi inte söker samma typ av relation och att jag får mer känslor när vi ses och bara skadar mig själv genom detta. För det är ju som ni skriver, hade han velat ha mig, varit intresserad av mig så hade han visat det, vilket han gjorde i början men inte längre, Sedan att han ibland bara hör av sig för att se hur jag har det utan att fråga om vi ska ses är väl mer en taktik för att se till att jag finns kvar där i bakgrunden antar jag... Fy för män som utnyttjar kvinnor som känner som dom gör. Då är det väl bättre att vara med kvinnor som faktiskt bara vill samma sak..
    Tycker jag,,,

Visst, men han är väl inte mer än människa han heller? Visst vore det bättre om han höll sig till andra som inte har känslor för honom, men du underlättar ju så otroligt för honom genom att alltid ha dörren öppen. Även om han säkert har lite samvetskval ibland så är det ju ett väldigt enkelt upplägg för honom att bara komma hem till dig när det känns rätt för honom. Som att försöka sluta röka samtidigt som man jobbar i en tobaksaffär.

Du har två val. Antingen fortsätter du låta dig utnyttjas, eller så bryter du med honom. Han kommer inte att göra det åt dig så länge han inte har hittat någon han vill binda sig med på allvar. Ta kontroll över ditt eget liv. Du har den makten.
  • Anonym (Ledsen)

Du har absolut rätt. Han vet ju att jag känner som jag gör.. Vi träffas väldigt sällan ska tilläggas då vi bor långt ifrån varandra. En del av mig kände väl kanske att han måste väl bry sig på något sätt eftersom han ibland hör av sig och frågar hur det är, är jag ute och reser vill han se så jag har kommit fram ordentligt, han frågar om mitt liv och verkar intresserad men mer då som en vän. Sedan är det ju svårt att gå från den relationen vi hade från början då vi båda var kära och ville ha varandra till att vi idag ett år senare står i en situation där det bara är jag som känner som jag gör och han vill ses för att ligga ibland..

Jag ska bryta med honom. Av era svar och hur jag nu ser hur jag skriver är detta bara destruktivt och han kommer aldrig att vilja ha mig och det måste jag acceptera hur jäkla tungt det än är..

• Annita

Jag har en väninna som ofta hamnar precis där du är nu. Kär i en man som hör av sig då och då, inte bara för sex vilket gör att hon får upp hoppet. För han bryr sig ju! Han ger en komplimang lite då och då, och har hjälpt henne med något praktiskt vid något tillfälle. När han gör så är han väl inte bara ute efter sex?!

Jag förstår att du blir förvirrad. Men det är nog tyvärr som du själv skriver, att det är en strategi för att hålla dig kvar. Kommer inte på vad det heter på svenska, men han "mind-fuckar" dig ju.

Någon skrev ett bra ord: "beundrarinna". Det får mig att tänka att sådana här relationer kanske inte bara handlar om sex för mannen. Det måste vara en riktig ego-boost att ha någon som är blint kär i en, någon som tar hur mycket skit som helst men ändå sitter kvar med tindrande ögon och hoppas på minsta lilla tecken på att han skulle vilja stadga sig.

Det är så elakt att jag inte kan fatta hur man har mage att göra så! Men det verkar tyvärr inte så ovanligt.

• Anonym (Ledsen)

Ja precis! Jag blir förvirrad! Då är det väl bättre att bara höra av sig för att fråga om vi ska ses för att ligga. Då vet jag iaf vad han vill! Han behöver inte skicka hjärtan och kalla mig sötnos. Det känns faktiskt riktigt elakt.

När jag läser vad ni skriver och att jag faktiskt är just en beundrarinna får jag nästan ont i magen... Han vet om att jag är så kär i honom och att jag skulle så gärna vilja att det ska vi bli. Ändå är han helt iskall. Det är klart att det måste vara en riktig ego boost. Jag hade däremot aldrig behandlat någon som var så kär i mig på det sättet. Jag frågade honom för några månader sen om han kunde tänka sig att det kunde bli vi. Då svarade han bara " Det vet jag inte, det kan jag inte svara på nu".

Varför och hur kan man vilja ha någon så mycket som inte vill ha en tillbaka. Det känns ju så jäkla konstigt...

• Annita

Hoppas det har gått bra för dig, och att du orkar klippa kontakten med honom! Man ska akta sig för människor som är helt kalla inför ens känslor... Obestämd

• Anonym (X)

Hur kan han vara mannen i ditt liv när ni inte känner varann ens och känslorna inte är besvarade?

Han vill ha sex och lite mysigt.

Backa och var ensam ett tag tills du träffar nån som känner likadant för dig som du för honom.

• Anonym (TantVit)
    Annita skrev 2017-07-23 21:03:21 följande:

Hoppas det har gått bra för dig, och att du orkar klippa kontakten med honom! Man ska akta sig för människor som är helt kalla inför ens känslor... 

Så sant!! Önskar att jag hade insett det tidigare i livet.

Ts, här är ännu en syster i liknande situation. Som någon skrev, det är inte bara sex för de här männen. De älskar uppmärksamheten. Min skitstövel sade det rakt ut en gång. Han kände sig smickrad, sade ha. Kravlöst sex, kravlös kärlek.

Alltså ämnet kärleksrelationer borde vara obligatoriskt på skolschemat.
Svar på tråden Vad vill han? Jag förstår ingenting..