Inlägg från: Kanttant |Visa alla inlägg
  • Kanttant

Onormalt att vara kär i sin man??

Sodacitron skrev 2017-07-19 18:59:49 följande:

Måste vara ett undantag här då. Jag är som sagt inte det varje dag men hade jag inte haft dessa känslor så finns det ingen anledning till att fortsätta. Om det tar slut efter ett tag.

Kan ju vara en grej att man syftar på olika saker också. För en del är förelskelse/vara kär samma sak. För mig är det två olika saker där förälskelse är något som är i början av en relation och upp tills nyhetens behag har lagt sig. Att vara kär är en mer ihållande grej, som kanske inte konsumerar ens ta kar/känslor på det sätt som en förälskelse gör, men som ändå finns där och gör relationen en romantiskt sådan än enbart vänskaplig. Och ibland kan jag ändå svämma över i mina "vara kär" känslor för min sambo och det kan nästan påminna om förälskelsen. Precis som Aniie skriver, men att det är inte där konstant liksom (gud vad jobbigt! Hade inte fått något gjort haha).

Så ni kansle bara definerar det på olika sätt? Vet att flera av mina vänner ser det på andra sätt än hur jag gör. Är ju väldigt subjektivt då det inte riktigt finns någon enhetlig definition.
Svar på tråden Onormalt att vara kär i sin man??