kärleksinvandring
Hej!
Jag och min pojkvän har dessvärre fått avslag på överklagan av förvaltningsrätten efter att migrationsverket avslog vår ansökan om uppehållstillstånd pga av anknytning till mig som är numera svensk medborgare. De anser att förhållandet verkar vara oseriöst och vägrar att godta förklaringar till vissa oförenliga uppgifter gällande dagar och boende under våra resor som vi har företagit i utlandet där min pojkvän bor. Vi ansökte om uppehållstillstand i mars 2015 och Migrationsverket kallade mig för en muntlig utredning i mars 2017, dvs två år senare. Jag och min pojkvän träffades första gången i 2012 och Migrationsverket ville att jag uppgav exakt uppgifter om var och hur i bodde under resan t ex. från 2014 och vilka andra som var med. Migrationsverkets fördragaren uppmanade mig att ge ett ungefärligt svar som slutligen bedömdes som oförenlig i sitt beslut.
HUr som helst kan fallet överklagas till Migrationsöverdomstol och allt verkar tyda på ett samma utfall. Det känns himla sorgligt och vi står alldeles maktlösa framför en myndighet som migrationsverket och migrationsdomstol.
Kan man ansöka visum om uppehållstillstånd på nytt? Måste man börja från början?? Det är tacksamt för några råd.