• Heartbeat90

Bild på gravtest, behöver hjälp

Jag plussade i måndags med clearblue , stog 2-3 veckor vilket stämmer då jag hade ÄL 4 juli.. Nu idag på kvällen tog jag ett test med en sticka och funderar på om styrkan på strecket är normalt för att vara i vecka 5..? Vet att de inte är morgonurin, ska ta ett imorgonbitti med och jämföra men så nyfiken på vad ni tror.. Är nämligen väldigt orolig för missfall och så.. Blir så trött på mig själv, att man aldrig ska lyckas slappna av..

• Svar på tråden Bild på gravtest, behöver hjälp
  • EpicNurse

Nej man kan inte använda gravtest på det sättet. Plus att du är bara några dagar över utebliven mens, då har man inte speciellt höga nivåer av graviditetshormonet!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (S)

Ser normalt ut. Här är mina från v 4+1. Skiljer ganska mycket från test till test också
  • Heartbeat90
    EpicNurse skrev 2017-07-19 19:43:08 följande:

Nej man kan inte använda gravtest på det sättet. Plus att du är bara några dagar över utebliven mens, då har man inte speciellt höga nivåer av graviditetshormonet!

Tack för ditt svar, ska försöka hålla mig lite lugn nu och bara hoppas att allt går bra!!
  • Heartbeat90
    Anonym (S) skrev 2017-07-19 19:44:42 följande:

Ser normalt ut. Här är mina från v 4+1. Skiljer ganska mycket från test till test också

Tack, de där gjorde mig mycket lugnare, vilken vecka är du i nu?:) eller har du fött?
  • Snuttis2

Vet att det är svårt, men sluta testa : )

Grav test bör inte läsas av på det sättet, starkare sträck behöver inte betyda starkare graviditet.

Stort grattis till din graviditet!!!

• Heartbeat90
    Snuttis2 skrev 2017-07-19 20:10:43 följande:

Vet att det är svårt, men sluta testa : )

Grav test bör inte läsas av på det sättet, starkare sträck behöver inte betyda starkare graviditet.

Stort grattis till din graviditet!!!

Ja jag ska verkligen försöka sluta !! Tack för ditt svar, och tack för ditt grattis :)
Svar på tråden Bild på gravtest, behöver hjälp