• Aniiee

Mat på tub

Help! Lovat en kompis att skicka tuber med ätbara saker vi har i Sverige. De är ju superfascinerade av detta på sina håll utomlands.....

Tips? Finns böcklingpastej fortfarande, btw? Minns att min mamma gillade det.

kalles kaviar slipper jag skicka, för det köper de på ikea....

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Svar på tråden Mat på tub
  • Påven Johanna II

Santa Marias färska kryddor på tub och Kavlis smörgåspickles.

• enola
    ventilera mera skrev 2017-07-21 08:59:38 följande:

Det där veggietjofräset finns väl på tub... Tartex?

Tartex smakar apa! Men finns gör det ju.
  • Aniiee

tack för tipsen som trillat in =) Det kan bli bra det här.

Någon som har tips på riktigt goda knäckebröd jag kan skicka med? Som inte är Wasa? Jag käkar inte knäckebröd så jag har ingen koll alls där.....

• Afterlife
    Aniiee skrev 2017-07-21 12:42:23 följande:

Någon som har tips på riktigt goda knäckebröd jag kan skicka med? Som inte är Wasa? Jag käkar inte knäckebröd så jag har ingen koll alls där.....

Visst bor du i Stockholmsområdet? Jag skulle tipsa om att gå till någon delikatessbutik, de har säkert lite roliga sorter. Kanske från små tillverkare.
    Själv äter jag bara leksandsknäcke när jag äter knäckebröd. Kan ju vara lite skoj med dalahästar på, förvisso?
  • Dementoria
    Aniiee skrev 2017-07-21 12:42:23 följande:

Finn Crisp såklart! Finn Crisp med räk-ost är riktigt gott!

En gång i tiden fanns leverpastej på tub, tror inte det gör det längre?
  • Aniiee
    Afterlife skrev 2017-07-21 14:12:17 följande:
    Visst bor du i Stockholmsområdet? Jag skulle tipsa om att gå till någon delikatessbutik, de har säkert lite roliga sorter. Kanske från små tillverkare.
    Själv äter jag bara leksandsknäcke när jag äter knäckebröd. Kan ju vara lite skoj med dalahästar på, förvisso?
    Japp, bor strax söder om Stockholm. Bra idé. Sånna ställen brukar vara lite si och så med förpackningarna bara, men man kan alltid kolla =P

Leksandsknäcke ska kollas. Min bild av leksandsknäcke är gigantiska runda brödkakor =P 
  • Aniiee
    Dementoria skrev 2017-07-21 14:18:09 följande:
    Finn Crisp såklart! Finn Crisp med räk-ost är riktigt gott!

En gång i tiden fanns leverpastej på tub, tror inte det gör det längre?
    Hur svenskt är finn crisp?
  • Glinda från Oz

Om du är inne på andra saker än tuber (du nämnde ju knäckebröd) så är våra chipssmaker och ostbågar väldigt fashinerande i vissa delar av världen, lösviktsgodis finns i princip inte utanför Norden. Sylt och saft finns inte överallt heller, eller osthyvlar.

• Afterlife
    Aniiee skrev 2017-07-21 14:23:03 följande:
    Japp, bor strax söder om Stockholm. Bra idé. Sånna ställen brukar vara lite si och så med förpackningarna bara, men man kan alltid kolla =P

Leksandsknäcke ska kollas. Min bild av leksandsknäcke är gigantiska runda brödkakor =P 
    De har mindre trekantiga förpackningar också! :)
Svar på tråden Mat på tub