Vllclv skrev 2017-07-20 16:12:56 följande:
När jag frågat honom så säger han bara inom sinom tid, det kommer eller snart och då har jag inte frågat vidare för jag känner att jag pressar honom. I oktober förra året sa till barnen att dom snart skulle få träffa mig och då pratade han om att vi skulle äta middag.
Nu senaste veckorna har vi mest tjafsat för att jag känner att jag vill bli mer delaktigt jag vill göra saker med honom hans barn och mitt barn. Men just nu känns det som att han vill leva sitt eget liv med han och sina barn.
Det kanske är så att du borde dra dig undan lite? Han vet ju tydligt vad du vill, låt honom vara den som driver relationen framåt lite nu, se om det sker. Händer inget, nej då vill han antagligen inte. Det är säkert mysigt och härligt att du finns men är han inte beredd att göra mer så märker du det tydligt den dagen du slutar dra.
Jag har varit i en relation där jag insåg efter ett tag att det var jag som gjorde allt arbetet. När jag sa åt honom att jag inte ensam ville dra relationen framåt utan nu fick han göra det också, ja då dog det ut. Var mest arg på mig själv att jag inte hade upptäckt det tidigare!