• gbgumman

Jag får inte vabba för min chef??

Aniiee skrev 2017-07-21 00:11:33 följande:

Nu är jag förvisso inte förälder, men det skulle inte ens falla mig in att ansöka om vab på semestern Förvånad Visste inte ens att det gick....

Med det inte sagt att det är FEL, men möjligheten skulle liksom inte ens komma upp i min hjärna....

Men, som svar på TS. Ja, som de andra skrivit, så verkar det ju som att det är chefen som bestämmer om man ska byta semestern mot vab.

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
    Varför skulle du inte komma på den tanken. När min son fick vattkoppor under semestern så var det rätt lätt att komma på den tanken.
  • gbgumman
    Aniiee skrev 2017-07-22 16:09:38 följande:
    För att vi redan skulle vara hemma och lediga, naturligtvis. Man begär ju inte ledigt från jobbet när man redan är ledig från jobbet.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
    Men jag var inte ledig under denna tid. Vi var hemma och inte där vi tänkt vara. Jag var inte ledigt jag vårdade sjukt barn. Vab. Jag hade rätt till det och därför var det lätt att komma på tanken. Är ni andra alltid hemma när ni är lediga? Men släng bort rätten bara. Om jag blir sjuk under semester vilket har hänt en gång. Skulle på bröllopsresa men hamna på infektionskliniken på Huddinge. Inte fanken tog jag sem utan då ringde jag och sjukskrev mig.
  • gbgumman
    hammarhajen skrev 2017-08-05 09:01:50 följande:
    Men så kan det ju bli en vanlig helg också. Med din logik kan man alltså kräva en extra lördag om barnet råkar bli sjuk en lördag som man tänkt sig att tillbringa någon annanstans än hemma. 

Visst är det tråkigt att bli sjuk på semestern, men vanliga sjukdomar hör liksom livet till. Ibland är arbetsgivare schyssta och kan byta några dagar, men om inte får man nog bara tugga i sig att den fantastiska förmånen det ändå är att kunna få barn trots allt kommer med ett ansvar.
    Du kan inte jämföra en helgdag med en semesterdag. Det är två olika saker. Du få inte betalt på en helgdag men det får du en semesterdag.
Svar på tråden Jag får inte vabba för min chef??