• ldb

Hjälp är vecka 14 och dett kommer blod

Jag är i vecka 14 och igår kväll sent på kvällen kom de ljusrosa rött blod när jag kissade. Gick och la mig sen nu på morgonen kom de inget först när jag kissade men andra gången kom de mörkt rött blod med kisset och samt när jag torkar mig. Har inga smärtor eller så. Jag har inte varit på besöket hos min barnmorska än efters8m de är semester. Ska jag åka ingen eller finns de fler som fått blödningar utan att de är något

• Svar på tråden Hjälp är vecka 14 och dett kommer blod
  • Tino
    ldb skrev 2017-07-21 09:57:10 följande:

Jag är i vecka 14 och igår kväll sent på kvällen kom de ljusrosa rött blod när jag kissade. Gick och la mig sen nu på morgonen kom de inget först när jag kissade men andra gången kom de mörkt rött blod med kisset och samt när jag torkar mig. Har inga smärtor eller så. Jag har inte varit på besöket hos min barnmorska än efters8m de är semester. Ska jag åka ingen eller finns de fler som fått blödningar utan att de är något

Fy vad jobbigt. Jag läser på vårdguiden som skriver följande.

Mindre blödning i vecka 12-22

Kontakta en barnmorskemottagning eller en gynekologisk mottagning. Det är vanligtvis inte bråttom. Om det till exempel är helg när blödningen kommer så kan du vänta tills det blir vardag innan du kontaktar vården. www.1177.se/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/

Skulle du kanske kunna ringa gyn och rådfråga? Hoppas det inte är någon fara. Många blöder tidigt i graviditeten. Jag har haft blödningar men lite tidigare än v 14.
  • Jsv17

Jag blödde i tre veckor, det visade sig att det inte var ngn fara men oron och psykiska påfrestningen är jättejobbig, jag åkte direkt till gynakuten när det började och sen ett par ggr till. Jag råder dig till att åka, sitta hemma och oroa sig är fruktansvärt iaf var det det för mig.

Hoppas allt visar sig vara ok!

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • ldb

Jag har ringt men dem tyckte att jag skulle avvakta. Om de kommer mer blod så ska jag åka in akut. Hur mycket blod fick du. Kom det hela tiden? Klart blod eller mörkt

• Jag är bara jag

Tro mig. Du hade vetat om det är missfall. Jag hade värkar hela natten, när allt kom ut forsade det och jag låg och krystade på badrumsgolvet. Även haft ofarliga blödningar v.17 och den graviditeten gick bra.

• Mullvaden

Usch vad jobbigt. Är själv gravid i samma vecka och har haft ett MA tidigare.

Oron är hemsk, att inte veta om det är ett missfall eller inte. Tyvärr är det enda att avvakta. Skulle det vara ett missfall, finns det ingenting att göra. Det spelar ingen roll om du åker in nu eller på måndag, det går ändå inte att förhindra. Däremot kan du få svar, som kan lindra din oro. Och att få sin oro lindrad eller bekräftad kan vara nog så viktigt.

Men jag har ofta känt att jag kan lindra min oro genom att tänka, att det som sker det sker. Jag kan inte göra något åt det. Dör den, så dör den, men tills jag fått det bekräftat eller dementerat, så får jag försöka lita på min kropp. Du kan inte påverka, det är 'bara' att låta tiden ha sin gång. Men om det fortsätter eller tilltar eller att du börjar få ont, tycker jag du ska försöka få en akuttid. För ovissheten är riktigt jobbig att bära.

• Mullvaden
    Jag är bara jag skrev 2017-07-21 11:40:53 följande:

Tro mig. Du hade vetat om det är missfall. Jag hade värkar hela natten, när allt kom ut forsade det och jag låg och krystade på badrumsgolvet. Även haft ofarliga blödningar v.17 och den graviditeten gick bra.

Kan vara MA också, då kan det dröja veckor innan själva missfallet drar igång.
  • Jag är bara jag
    Mullvaden skrev 2017-07-21 11:48:54 följande:
    Kan vara MA också, då kan det dröja veckor innan själva missfallet drar igång.
    Ja, jag skrev missfall. När MA kommer ut vet man det. Det var MA jag fick då.
  • ldb

Jag gjorde ultraljud vecka 11. Allt såg bra ut då iallafall. Jag har inga smärtor och de kommer inte mer blod

• Mullvaden
    Jag är bara jag skrev 2017-07-21 11:50:26 följande:

Ja, jag skrev missfall. När MA kommer ut vet man det. Det var MA jag fick då.

Det jag menar är att på din kommentar låter det som att det är lugnt, för hade det varit ett missfall hade hon märkt det. Är det ett MA är det ju absolut inte lugnt, man kan blöda i flera veckor innan det kommer ut. Och TS är ju orolig för att fostret är dött, vilket det kan vara, trots att hon inte har ont och 'missfallssymtom'.
  • Mullvaden
    ldb skrev 2017-07-21 11:54:18 följande:

Jag gjorde ultraljud vecka 11. Allt såg bra ut då iallafall. Jag har inga smärtor och de kommer inte mer blod

Skönt att det har stannat upp. Jag kunde tidigare i graviditeten börja blöda efter sex, det rann ur mig efteråt, inte mycket, men det var ändå riktigt obehagligt. Och sen kom det rester i någon dag efteråt.
  • Tino
    ldb skrev 2017-07-21 11:38:16 följande:

Jag har ringt men dem tyckte att jag skulle avvakta. Om de kommer mer blod så ska jag åka in akut. Hur mycket blod fick du. Kom det hela tiden? Klart blod eller mörkt

Vad bra att du ringde! Det är vanligt med ofarliga blödningar så hoppas dina är ofarliga. Förstår att du är orolig och tveka inte att ringa igen och åka in akut om du blöder mer. Jag blöde senast i v 11 ca och då var det rätt så lite klarrött blod och hade inte ont. De tidigare blödningarna var större och mörka och jag hade samtidigt ont ca en vecka. Nu i v 13 gjorde vi KUB och den lilla levde och mådde bra då precis som på vul i v 6 och 9.
  • Jsv17
    Jag är bara jag skrev 2017-07-21 11:40:53 följande:

Jag frågade inte, jag bara åkte in och dök upp. Enligt min erfarenhet iaf så har jag blivit jätteväl bemött när jag kommit in och verkligen blivit tagen på allvar.

Jag småblödde lite som du till en början men sedan fick jag en riktigt stor blödning, blödde genom mina jeans och allting, var helt säker på att det var kört men när vi kom in var där fortfarande ett tickande litet hjärta

Jag har inte fått ngn egentlig förklaring till varför det blev så, massor med idéer men ingen som kunde säga säkert. Så är du orolig, åk, så du kan få besked.

Hoppas allt är bra, håller tummarna!
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Jag är bara jag
    Mullvaden skrev 2017-07-21 12:04:07 följande:
    Det jag menar är att på din kommentar låter det som att det är lugnt, för hade det varit ett missfall hade hon märkt det. Är det ett MA är det ju absolut inte lugnt, man kan blöda i flera veckor innan det kommer ut. Och TS är ju orolig för att fostret är dött, vilket det kan vara, trots att hon inte har ont och 'missfallssymtom'.
    Ett PÅGÅENDE missfall märker man och det var det jag skrev! Det kan vara början på ett missfall, ett MA ja- men inget pågående i v.14 för det är jävulusiskt jobbigt och innebär floder av blod. Oron fattar jag mer än alla andra! 10 års barnlöshet med 14 IVF:er och 7 ED och minst 4 missfall. Det är dock lugnt så pass långt att lite blod inte innebär ett pågående missfall för det gör det inte. Jag blödde både v.7 och 18.
Svar på tråden Hjälp är vecka 14 och dett kommer blod