• jahaja

    Positiva erfarenheter - igångsättning

    Positiva berättelser om igångsättning av förlossning (induktion) sökes.

    Blev igångsatt med första barnet pågrund av vidrig foglossning och hade ingen positiv upplevelse. Men det var pågrund av jätte stressig och otrevlig personal.

    Även om det slutade rätt akut med sugkloxka och klipp så är det dåliga bemötandet det jag minns mest. Allt annat är i ett töken, minns nästan ingenting om förlossningen.

    Kommer bli igångsatt i v 38 (37+0) om några dagar av samma urjävliga foglossning och är så sjukt nervös. Behöver läsa positiva erfarenheter av igångsättningar.

    OBS,ifrågasättande av varför jag ska bli igångsatt undanbedes,är inte alls intresserad av det. Tack.

  • Svar på tråden Positiva erfarenheter - igångsättning
  • Vet hur det känns

    Jag undrar samma.. ska sättas igång på onsdag. Har ett urakutsnitt och en vaginal förlossningen. Denna gång blir första gången jag ska igångsättas och är grymt nervös.

  • Fennyxx

    Båda mina förlossningar blev igångsatta pga dåligt mående barn. Andra blev en helt perfekt förlossning trots att jag var väldigt rädd.

    En stor fördel med att bli igångsatt tycker jag är att man har möjlighet att prata med sin förlossningsbm i lugn och ro, liksom en annan sak om man kommer in i full panik med aktivt värkarbete etablerat..

  • jahaja
    Fennyxx skrev 2017-07-21 21:28:21 följande:

    Båda mina förlossningar blev igångsatta pga dåligt mående barn. Andra blev en helt perfekt förlossning trots att jag var väldigt rädd.

    En stor fördel med att bli igångsatt tycker jag är att man har möjlighet att prata med sin förlossningsbm i lugn och ro, liksom en annan sak om man kommer in i full panik med aktivt värkarbete etablerat..


    Tack för svar. Tog det lång tid? Hur startade dom den? I vilken vecka? Förlåt för många frågor.
  • jahaja
    Vet hur det känns skrev 2017-07-21 21:20:48 följande:

    Jag undrar samma.. ska sättas igång på onsdag. Har ett urakutsnitt och en vaginal förlossningen. Denna gång blir första gången jag ska igångsättas och är grymt nervös.


    Åhh lycka till <3
  • Fennyxx
    jahaja skrev 2017-07-21 22:03:57 följande:

    Tack för svar. Tog det lång tid? Hur startade dom den? I vilken vecka? Förlåt för många frågor.


    I princip full tid, men ganska omogen livmodertapp. Bardkateter som metod.Tog ett par timmar innan första värken, ungefär två timmar senare var hon ute. Normala, bra värkar, behövdes inte någon smärtlindring och gick öht orimligt bra :)

    Hoppas att allt går lika smidigt för er också!
  • Vet hur det känns
    Fennyxx skrev 2017-07-21 22:26:00 följande:

    I princip full tid, men ganska omogen livmodertapp. Bardkateter som metod.Tog ett par timmar innan första värken, ungefär två timmar senare var hon ute. Normala, bra värkar, behövdes inte någon smärtlindring och gick öht orimligt bra :)

    Hoppas att allt går lika smidigt för er också!


    Fick du värk stimulerande? Eller hoppade kroppens egna hormoner igång?
  • Fennyxx
    Vet hur det känns skrev 2017-07-21 22:36:10 följande:

    Fick du värk stimulerande? Eller hoppade kroppens egna hormoner igång?


    Nej, behövdes inget värkstimulerande, funkade ändå.
  • K g

    Jag blev igångsatt på grund av överburenhet förra graviditeten. Det var på bf+16 och kroppen var redan mogen så det var bara att ta hål på hinnorna. Från att de tog hinnorna tog det fem timmar innan han var ute och det var en jättebra förlossning. Behövde inget värkstimulerande eller smärtlindring bortsett från lite lustgas som jag sen insåg mest var i vägen. Skulle önska mig en sådan förlossning till bortsett från att jag inte gärna går över så länge igen. Har nu sex dagar till bf och inga direkta tecken på att det närmar sig. Lycka till!

Svar på tråden Positiva erfarenheter - igångsättning