• KaosArt

Bebis gnyr/gnäller och spänner sig på natten

Hej!

Min 5,5 månaders bebis har det lite jobbigt på nätterna nu. Tidigare hade hon ofta ont i magen och var gasig på natten men det verkar ha blivit bättre för nu beter hon sig annorlunda. Hon spänner sig ofta bakåt som i en båge och spänner kroppen. Samtidigt gnyr och gnäller hon, låter jätte ledsen. :( Men hon gör det typ i sömmen eller vaknar bara till lite. Tycker så synd om henne men vet inte vad jag kan göra. Brukar hålla om och smeka henne och amma då brukar det bli bättre. Men det är återkommande under hela natten. Hon håller även nu på att få sin första tand så jag vet inte om det har med det att göra? Men samtidigt började det här några veckor innan vi märkte att tanden var på väg och hon blev gnällig över det på dagen.

Men vad kan det annars vara? Varför beter hon sig så?

Vill ju att hon ska få sova i lugn och ro.

• Svar på tråden Bebis gnyr/gnäller och spänner sig på natten
  • lövet2

Mardrömmar brukar börja dyka upp i den åldern. Någon gång ska det ju tyvärr börja ...

• KaosArt
    lövet2 skrev 2017-07-21 22:35:04 följande:

Mardrömmar brukar börja dyka upp i den åldern. Någon gång ska det ju tyvärr börja ...

Ja fast jag tror inte att det är det faktiskt. Varför skulle hon spänna sig på det viset då. :( och det återkommer ju under hela natten varje natt.
  • FruNyfiken

Gnyr, spänner sig i båge kan ju också bero på magont! Så gjorde mina tvillingar i den åldern. En gnydde och den andra spände sig och stönade.

• helena22M

Kanske i samband med vaccin?

Vet att många reagerar med att gråta i sömnen och just spänna sig så som du beskriver strax efter vaccinering.

Svar på tråden Bebis gnyr/gnäller och spänner sig på natten